وزیر صنعت، معدن و تجارت: باید بساط دلالان جمع شود

زیپو كالا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه فساد، هر صنعتی را از بین می برد بر لزوم مبارزه با این پدیده اصرار كرد و از دستگاه های نظارتی خواست كه بساط دلالان را جمع كنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در هجدهمین همایش روز ملی پشتیبانی از مصرف كننده، رونق تولید را در گرو تولید كالای با كیفیت دانست و اظهار داشت: اگر تولیدكننده به دنبال صادرات محصولات خود و حتی فروش در بازارهای داخلی است، باید محصول با كیفیت تولید نماید، شأن مردم ایران هم دریافت كالای با كیفیت است.
او اضافه كرد: این در شرایطی است كه تولید كالای بی كیفیت بیش و قبل از همه به خود تولیدكنندگان لطمه می زند چنانكه صادرات كالای بی كیفیت دوامی نخواهد داشت و موجب بدنام شدن نام كالای ایرانی می شود.
رحمانی با اشاره به اینكه وزارت صنعت، نوسازی صنایع را با هدف بهبود كیفیت در دستور كار دارد، افزود: امسال شرایط خاصی داریم كه مشتمل بر فرصت ها و تهدیدها است و اینكه وضعیت به كدام سو حركت نماید، به رفتار ما بستگی دارد.
او با اشاره به اینكه شعار رونق تولید جهت گیری كشور را مشخص می كند، اضافه كرد: برنامه وزارتخانه برای رونق تولید با سال های قبل تفاوت هایی دارد به شكلی كه اولویت ما به حداكثر رساندن تولید واحدهای دارای ظرفیت و البته كمك به واحدهای مشكل دار است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای واحدهای اصطلاحاً بحران دار هم برنامه هایی داریم كه مشكلات آنها را استخراج و با استفاده از ظرفیت هایی همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل نماییم.
او اظهار داشت: بازگشت به تولید ۱۹۰۰ واحد غیرفعال در سال قبل برنامه ریزی شده بود كه ۱۷۰۰ واحد فعال شد و ۲۸ هزار نفر اشتغال ایجاد كرد و امسال باز ۲۲۰۰ واحد را در برنامه قرار داده ایم.
رحمانی اضافه كرد: واحدهایی داریم كه ظرفیت بالایی دارند اما از حداكثر ظرفیت آنها به دلایلی همچون سرمایه در گردش ناكافی و… استفاده نمی گردد كه اولویت امسال ما این واحدها هستند.
او اظهار نمود: برخی واحدها حتی نیاز به كمك دولت هم ندارند و با حمایت و دلگرمی می توانند تولیدشان را بالا برند و اشتغال ایجاد كنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست امسال وزارتخانه را حفظ وضعیت موجود تولید عنوان نمود و اظهار داشت: در دنیا برای رشد صنعت باید با فساد مبارزه كرد چونكه هر صنعتی با فساد رو به نابودی می رود.
رحمانی افزود: در دوره جدید، برای پشتیبانی از تولیدكننده نمونه هیچ محدودیتی نداریم، اما با كسی كه بخواهد سو استفاده نماید برخورد جدی خواهیم داشت و این را به رئیس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و سایر نهادهای نظارتی انتقال داده ام.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه باید زمینه های فساد را از بین ببریم، یكی از راهكارهای مبارزه با فساد را كامل كردن سیستم های الكترونیكی عنوان نمود كه در این وزارتخانه پیگیری می شود.
او اضافه كرد: در تخصیص مواد اولیه نباید فقر اطلاعات داشته باشیم چون با سیستم های موجود نیاز واحدها و… قابل شناسایی است.
رحمانی با اشاره به اینكه باید با دستگاه های دیگر به صورت برخط ارتباط داشته باشیم، اظهار نمود: در تأمین مواد پتروشیمی، فولاد و… نباید نقصی باشد و با دلال بازی مواجه شویم؛ چونكه برای نمونه دو برابر مصرف پتروشیمی در داخل تولید داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه برخی افزایش قیمت ها توجیه ندارد و مردم هم آنرا نمی پذیرند، اضافه كرد: بین تولیدكننده و مصرف كننده خلائی وجود دارد و افزایش قیمت ها به واسطه دلالی در این راه است كه باید سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ورود و بساط دلالان را جمع كند.
او با اشاره به تعداد كم نیروهای سازمان پشتیبانی از پای كار بودن اتاق اصناف برای نظارت آگاهی داد و اضافه كرد: در زمینه نظارت در چند مدت اخیر دستگاه ها باز ورود خوبی داشته اند، همانطور كه چندی قبل نیروی انتظامی درباره قیمت سازی و آشفته كردن بازار خودرو ورود كرد و كمك های قابل توجهی داشتند.

منبع: