استاندار مطرح كرد؛ راه اندازی كلینیك صنعتی برای شناسایی واحدهای راكد در خراسان رضوی

زیپو كالا: استاندار خراسان رضوی اظهار داشت كه كلینیك صنعتی در استان را استان راه اندازی كردیم تا واحدهای مرده و نیمه راكد را شناسایی و مشكلاتشان را حل نماییم.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای استان خراسان رضوی كه با حضور علی لاریجانی در سالن اجتماعات استانداری در حال برگزاری است، اظهار نمود: توسعه روستایی به مفهوم زیرساختی در كشور صورت گرفته است اما نتیجه عكس گرفته ایم و بر مبنای آمار سال ۹۵ نتیجه برعكس شد و جمعیت روستاها به شهرها مهاجرت كردند. این یعنی ما میلیاردها تومان هزینه كردیم كه مردم در روستاها بمانند اما این وسیله مهاجرت روستاییان به شهرها شد.

وی با تاكید بر اینكه باید كشور را با شركت ها ساخت نه با دولت، اشاره كرد: ما اعتقاد داریم كه استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شود بر اساس حوزه های انتخاباتی، شاید به نتیجه برسیم. تابحال ۵۹ شركت نامدار و توسعه گرا و بخش خصوصی و دولتی در یك الگوی هماهنگ همراه شدند تا توسعه روستایی را پیش برند.

وی با اشاره به اینكه آستان قدس در این طرح پذیرفت شهرستان های سرخس و چناران را بر عهده گیرد، اضافه كرد: مردم پول دارند ولی مدیریت توسعه ندارند. با یك بخشدار و شهردار توسعه صورت نمی گیرد. به جهت اینكه در نهایت بتوان نهادی را جایگزین دولت ایجاد نماییم، یك نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح كردیم.

رزم حسینی افزود: كار این نهاد این است كه ۵۹ شركت را به ۱۰۰ شركت برساند و هماهنگی و اجرای الگوی موفق و نظارت و كنترل برای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها را پیگیری كند. این نهاد یك چارت سازمانی دارد كه در حال برگزاری آزمایشی است. اگر با این اهمیت در استان، همه اركان حكومت پشتیبانی شود، این نهاد می تواند جانشین دولت و دیوان سالاری می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: می توان نهادهای مردمی غیردولتی كه هزینه ای ندارد را ایجاد كرد؛ به ما اجازه دهید این مدل پیش رود. مقام معظم رهبری هم این طرح را تأیید كردند، در طرح بازآفرینی حاشیه شهر مشهد الگویی برای ۱۰ هزار واحد طراحی نموده ایم كه تا ۱۵ هزار هم می تواند افزایش یابد و افراد مستحق در آن جا به جا می شود. حاشیه شهر مشهد امری بسیار مزمن و بدخیم است.

وی با تاكید بر اینكه طرح نجاتی برای صدمه های اجتماعی هم تدوین كرده ایم، افزود: همه دست اندركاران یك مسئولیت را می پذیرد و شهردار مشهد هم در این طرح تعهد داده ۶۶ دفتر تسهیل گیری در حاشیه شهر مشهد برای كاهش آُسیب های اجتماعی ایجاد كند.

استاندار خراسان رضوی بیان كرد: طرح آب استان خراسان رضوی كه همیاران آب است تا یك ماه آینده رونمایی خواهد شد. در خراسان رضوی با همكاری همه اركان این امر را اجرا می نماییم و نگاه آن مدیریت بخش كشاورزی و انتقال آب از دریای عمان و دادن تخصیص هایی به بخش آب مشهد است.

رزم حسینی اظهار نمود: كلینیك صنعتی مساله دیگری است كه فرمانده واحدی دارد و واحدهای مرده و راكت و نیمه فعال را بررسی می نماییم تا هر مقداری كه اختیارات داریم، بتوانیم مشكل واحدها را حل می نماییم و در هر بخشی كه نتوانستیم آنرا رسماً اعلام خواهیم كرد.