جزئیاتی تازه از دلیل انفجار تونل آزادراه تهران-شمال

زیپو كالا: نشت بیش از اندازه گاز متان به سبب شرایط جوی در تونل در دست ساخت آزادراه تهران-شمال در محور كندوان عامل اصلی انفجار در این تونل بوده؛ هرچند عامل شروع انفجار در دست بررسی می باشد.
شجاع میرزایی در گفت و گو با ایسنا، درباب آخرین وضعیت تونل در بخش ساخت این آزادراه در محور كندوان كه بامداد امروز گرفتار انفجار شده است، اظهار نمود: هنوز علت اصلی انفجار معین نمی باشد و هم اكنون جت فن ها به منظور خروج هوای آلوده در حال فعالیت هستند تا دود از تونل تخلیه شود و تصور می نماییم كه ظرف دو ساعت آینده این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: گروه های فنی سپس تخلیه دود وارد تونل می شوند تا با بررسی علت سانحه مشخص شود.
مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینكه حفاری این تونل سال قبل به اتمام رسیده بود و پیمانكاران در حال لاینینگ تونل هستند، اظهار داشت: به منظور لاینینگ، پشت قوص تونل لایه پی وی سی ژئوممبران قرار می گیرد و لایه بعدی آن میلگرد است، سپس آن باز قالب قرار داده شده و بتن ریزی انجام می شود كه هم اكنون در مرحله بستن میلگرد و ژئوممبران بوده ایم، اما به سبب وقوع آتش سوزی و با عنایت به اینكه جنس پی وی سی مستعد انفجار بوده چنین اتفاقی رخ داده است.
میرزایی با اشاره به اینكه در مجموع ۱۱ نفر حین حادثه در تونل بودند، اظهار نمود: سه نفر از كارگران به صورت سرپایی درمان و پنج نفر باز راهی بیمارستان شدند، هر چند كه متأسفانه سه نفر از كارگران كه گرفتار سوختگی شده بودند فوت شدند.
مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال از تخلیه هوای آلوده تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال كه بامداد امروز گرفتار انفجار شده بود ظرف دو ساعت آینده آگاهی داد و اعلام نمود: سپس تخلیه دود گروه های فنی وارد تونل شده تا علت اصلی سانحه مشخص شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، در حالی بامداد امروز (سه شنبه) انفجاری در درون تونل در دست ساخت آزادراه تهران-شمال در محور كندوان رخ داد كه در ابتدای امر پنج نفر درون تونل محبوس و سه نفر باز گرفتار سوختگی شدید شدند كه در ادامه آنها را به خارج از تونل منتقل كردند. سپس آن باز پنج نفری كه درون تونل حبس شده بودند با عملیات امدادی از تونل خارج شده و نجات پیدا كردند اما سه كارگری كه گرفتار سوختگی شدید شده بودند، فوت كردند.

منبع: