وزارت خارجه كره جنوبی خبر داد؛ سفر نمایندگان كره جنوبی به آمریكا در مورد معافیت از تحریم ایران

به گزارش زیپو كالا گروهی از مقامات كره جنوبی این هفته راهی واشنگتن می شوند تا در مورد تصمیم جدید واشنگتن جهت تمدید نكردن معافیت های تحریم های ضد ایرانی برای كره جنوبی و ۷ واردكننده دیگر نفت ایران، مذاكره كنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، گروهی از مقامات كره جنوبی این هفته راهی واشنگتن می شوند تا در مورد تصمیم جدید واشنگتن جهت تمدید نكردن معافیت های تحریم های ضد ایرانی برای كره جنوبی و ۷ واردكننده دیگر نفت ایران، مذاكره كنند. این نمایندگان كه رهبری آنها به عهده یون كانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه كره جنوبی می باشد، با همتایان آمریكایی خود دیدار خواهند كرد تا مواضع واشنگتن در مورد خاتمه دادن به معافیت های واردكنندگان نفت ایران را با جزئیات مورد گفتگو قرار دهند. یكی از مقامات وزارت خارجه كره، بدون عرضه توضیحات بیشتر اظهار داشت: هدف ما در این سفر هم فكری و مشورت است. این چیزی است كه ما تلاش خواهیم كرد انجام دهیم. ایالات متحده معافیت های ۱۸۰ روزه ای را برای كره جنوبی و ۷ كشور دیگر صادر كرده بود تا بدون مواجهه با تحریم های آمریكا، از ایران نفت وارد كنند.
مقامات كاخ سفید دوشنبه شب اعلام نمودند كه دیگر این معافیت ها را تمدید نخواهند كرد. بدین سان ممنوعیت واردات نفت از ایران از سوم ماه می اجرا می گردد. این تصمیم آمریكا نگرانی هایی را در میان پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی كره جنوبی بوجود آورده است. این صنایع به واردات نفت از ایران، بخصوص نوعی نفت خام فوق سبك كه به آن میعانات گازی می گویند، وابستگی سنگینی دارند. دولت كره جنوبی بلافاصله بعد از اعلام تصمیم جدید واشنگتن، در اطلاعیه ای اظهار داشت كه تا آخر ضرب الاجل ماه می، به تلاش های خود برای تمدید معافیت كنونی ادامه خواهد داد.