برای تعادل بازار مرغ؛ فروش جوجه یك روزه به قیمت بالاتر از ۲، ۴۰۰ تومان ممنوع گردید

زیپو كالا: برمبنای تصمیم اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال ۹۸ فروش جوجه یك روزه به قیمت بالاتر از ۲، ۴۰۰ تومان ممنوع گردید.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نخستین نشست ستاد تنظیم بازار در سال جاری، این ستاد مصوب كرد به منظور مدیریت بازار مرغ در كشور، فروش جوجه یك روزه به قیمتی بالاتر از ۲.۴۰۰ تومان ممنوع شود.
در عین حال اعضا مصوب كردند نهاده های مورد نیاز مرغداری ها به هر میزان كه نیاز است به شرط عرضه مرغ با قیمت مصوب، با قیمت های تصویب شده در اختیارشان قرار گیرد.
ادارات جهاد كشاورزی سراسر كشور مكلف به نظارت بر وضعیت و قیمت عرضه جوجه یك روزه و همین طور قیمت مرغ شدند. بر این اساس بر پایه اعلام ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در كشور از طرف وزارت جهاد كشاورزی، همه سازمان های وزارت جهاد كشاورزی مكلف شدند ضمن نظارت بر عرضه مرغ زنده، تولید و فروش مرغ زنده را در سامانه مربوطه درج نمایند.
به این ترتیب عرضه مرغ در شبكه تحت نظارت دولت مجاز است و در صورت عرضه مرغ به صورت خارج از شبكه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
به سبب مصوبه ستاد تنظیم بازار كشتارگاه ها از كشتار مرغ با قیمت بالاتر از ۷، ۲۰۰ تومان منع شدند و مقرر شد در صورت كشتار مرغ با قیمت بالاتر از این رقم، برخورد قانونی با كشتارگاه صورت خواهد گرفت. پیش بینی شده است بازرس مقیم در كشتارگاه ها مستقر شود.
شركت پشتیبانی امور دام مكلف شد نسبت به عرضه روزانه هزار تن مرغ در تهران، با هدف تنظیم بازار، در هفته آینده اقدام نماید.
عرضه مرغ در سایر استان ها باز به صورت برنامه از پیش تعیین شده تداوم خواهد یافت.
بر این اساس واردات هفتاد هزار تن مرغ توسط بخش خصوصی و دولتی به كشور مجاز اعلام شده است.
در این نشست وضعیت استان های سیل زده باز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تأمین كالای مورد نیاز استان های سیل زده به هر میزان كالا كه نیاز دارند، در دستور كار قرار گیرد.
گزارش نمایش شده بر فعالیت شبانه روزی برای تأمین نان، مواد غذایی مورد نیاز و اقلام ضروری در استان ها دلالت داشت.
در این راستا تأمین لاستیك، اذوقه و نان باز مورد تاكید قرار كرفت و گزارش نمایش شده از وضعیت توزیع كالا در استان های مذكور بررسی گردید.