صعود شاخص های بورسی وال استریت

زیپو كالا: با افزایش بازدهی اوراق قرضه طولانی مدت وزارت خزانه داری، شاخص های بورس وال استریت در راه صعودی قرار گرفتند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از آسوشیتدپرس، در معاملات روز چهارشنبه بورس های جهانی، بیشتر شاخص های بورسی سبزپوش شدند و این روند در بورس نیویورك محسوس تر از دیگر بورس ها بود؛ به گونه ای كه شاخص “داو جونز اینداستریال اوریج” ۰.۶ درصد، شاخص “نزدك كامپوزیت” ۰.۷ درصد و شاخص “اس اند پی ۵۰۰” ۰.۷ درصد بالا رفتند. شاخص “راسل ۲۰۰۰” باز كه در بر دارنده نماد شركت های كوچك تر بورسی است ۱ درصد افزایش یافت.
با رشد اخیر شاخص ها بنظر می رسد هر سه شاخص مهم بورسی در وال استریت، سه ماهه نخست سال را با بازدهی مثبت به اختتام برسانند كه بازدهی شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ثبت رقم عجیب ۱۲ درصد، در میان شاخص ها ركورددار است.
در بورس های آسیایی، شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ كنگ ۰.۶ درصد و شاخص “شانگهای كامپوزیت” ۰.۸ درصد افزایش یافتند. شاخص “نیك كی ۲۲۵” بورس توكیو در ژاپن و شاخص ” اس اند پی اس اند ایكس ۲۰۰” بورس سیدنی در استرالیا به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۱ درصد عقب نشستند اما شاخص های بورسی در فیلیپین و اندونزی و مالزی افزایشی بودند.
هنوز نگرانی از چگونگی حل و فصل جنگ پرهزینه تجاری بین چین و آمریكا در میان معامله گران بالا است و بنظر می رسد در هفته های پیش رو باز یكی از مهم ترین عوامل تعیین كننده بازارهای مالی، روند مذاكرات طرفین باشد.
بانك میزوهو ژاپن در گزارشی به تحلیل روند مذاكرات بین چین و آمریكا پرداخته و اعلام نموده است: جریان مذاكرات در هر لحظه تغییر می كند و هنوز برای رسیدن به جمع بندی از نتایج مذاكرات زود است چونكه هنوز تردیدهایی درباب گشودن فصلی جدید از روابط تجاری وجود دارد.
در بازار انرژی بهای هر بشكه نفت خام آمریكا با ۹ سنت افزایش به ۶۰.۰۳ دلار افزایش یافت و نفت خام برنت دریای شمال با ۱۳ سنت افزایش به ازای ۶۷.۵۶ دلار در هر بشكه معامله شد.