خروج سرسام آور دارایی ها از انگلیس در آستانه برگزیت

زیپو كالا: نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است حدود ۹۰۰ میلیارد پوند دارایی از انگلیس خارج و به دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل شده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایندیپندنت، اندیشكده ” نیو فایننشیال” دریافته است ۲۷۵ شركت بزرگ فعال در انگلیس تمام یا قسمتی از فعالیت، پرسنل و دارایی های خودرا از انگلیس به دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل كرده اند. در این بین شهر دوبلین ایرلند میزبان جدید ۱۰۰ شركت، لوكزامبورگ ۶۰ شركت، پاریس ۴۱ شركت و فرانكفورت آلمان ۴۰ شركت شده اند.
از ۹۰۰ میلیارد پوند دارایی منتقل شده، ۸۰۰ میلیارد پوند مربوط به مؤسسات مالی، بانكی و سرمایه گذاری، ۶۵ میلیارد پوند مربوط به مؤسسات مدیریت دارایی و ۳۵ میلیارد پوند مربوط به مؤسسات بیمه ای بوده است. این اندیشكده آگهی داده است كه نتایج برگزیت بیش تر از چیزی است كه تصور می شده است.
بزرگ ترین انتقال دارایی در این مدت مربوط به بانك “باركلی” برای انقال ۱۶۰ میلیارد پوند از دارایی های خود از لندن به دوبلین بوده است. این گزارش افزوده است: در شرایطی كه خیلی از شركت ها علناً از برنامه خود برای خروج كامل یا كمرنگ كردن حضورشان در انگلیس خبر می دهند، برخی دیگر از شركت ها در تدارك كم كردن چراغ خاموش فعالیت های خود هستند.
خیلی از مؤسسات بین المللی نسبت به نتایج برگزیت آگهی داده اند. پیش تر بانك “یو بی اس” در گزارشی پیش بینی كرده بود ارزش واقعی پوند انگلیس در دوران پس از بریگزیت حدود ۱۲ درصد كاهش خواهد یافت. هم چنین نرخ تورم باز ۱.۵ درصد از سطح كنونی فراتر خواهد رفت كه بخش عمده ای از افزایش قیمت ها مربوط به بهای مواد غذایی وارداتی است.