دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد؛ عرضه روزانه ۲ هزار تن گوشت مرغ در بازار از شنبه آینده

به گزارش زیپو كالا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: روزانه ۲۰۰۰ تن گوشت مرغ برای كاهش قیمت ها در بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در ایام گذشته اظهار داشت: از شنبه هفته آینده مرغ به میزان قابل توجهی وارد كشور خواهد شد و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز هم از محل ذخایر راهبردی وزارت جهاد كشاورزی با كمك شركت پشتیبانی امور دام به طور گسترده در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های منتخب عرضه خواهد شد و امیدواریم با این حجم عرضه شاهد شرایط بهتری درقیمت ها باشیم.
وی تصریح كرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد نظاارت ها در زنجیره تولید مرغ تشدید شود و از آغاز زنجیره تولید یعنی از مرغداری ها تا كشتارگاه و فروشگاه ها فاكتور صادر و قیمت های عرضه به صورت واضح مشخص باشد.
معاون وزیر صمت اضافه كرد: طبق گزارش ها از ورود مرغ به برخی استان ها جلوگیری شده كه دستور داده شد در بعضی از استان ها همچون تهران، گلستان، زنجان و مازندران كه تأمین كننده گوشت مرغ هستند شرایطی به وجود آید كه از ورود گوشت مرغ جلوگیری نشود.
قبادی با اشاره به اینكه متخلفان با تشكیل پرونده به تعزیرات حكومتی معرفی می گردند و با گرانفروشان برخورد جدی می شود، به جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اشاره نمود و اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور مسئولان ستادهای تنظیم بازار بعضی از استان ها همچون سیستان و بلوچستان درباره واردات گوشت به صورت مفصل صحبت شد.
دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در این نشست در مورد نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا و استقبال مردم گزارشی عرضه و مقرر شد كه فروشگاه های زنجیره ای با تخفیف های ویژه در این ایام كالاهای خویش را عرضه كنند.
وی درباره بازار میوه شب عید هم اظهار داشت: به استانداران و مجموعه تنظیم بازار استان ها اختیار داده شده است در مورد توزیع میوه بخصوص سیب و پرتقال ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار از ۲۳ اسفند اقدام نمایند.