یك مقام مسئول اعلام كرد: اولویت ایران برای بازسازی سوریه

به گزارش زیپو كالا سرپرست هیات تجاری سوریه اظهار داشت: شركت های خصوصی و تعاونی ایران، در بازسازی این كشور بعنوان كشور هم پیمان، سهم اصلی را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمود ناصرالفتوح در نشست مشترك هیأت تجاری سوریه با فعالان اقتصادی بخش تعاون ایران، با تاكید بر اینكه باید روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه به سطح ممتاز برسد، گفت: هم اكنون روابط سیاسی دو كشور، در سطوح ممتاز قرار دارد و بنیانگذار این روابط ممتاز، حافظ اسد بوده است.
سرپرست هیأت تجاری سوریه در ایران اعلام نمود: مسئولان عالی رتبه دو كشور در نشست های مشترك بر كاهش تأثیر تحریم ها بر روابط تجاری و تسهیل شرایط تجاری تاكید كردند و در این زمینه به راهكارهای عملی رسیدند.
ناصرالفتوح، با اشاره به اینكه خروجی سفر به ایران و دیدار با فعالان اقتصادی این كشور، باید به راهكارهای عملی منتج شود، اضافه كرد: ایران در ایام سخت در كنار سوریه بود؛ همین طور ایران در بازسازی سوریه نیز، سهم اصلی را بر عهده خواهد داشت.
وی تاكید كرد: امروز سوریه برای بازسازی خود، اولویت را به مشاركت كشورهای هم پیمان مانند ایران كه در جنگ با تكفیر در پشتیبانی از سوریه برآمدند، می دهد و با همین رویكرد، از شركت های خصوصی و تعاونی ایران برای ورود به پروژه های توسعه ای دعوت می نماییم.
سرپرست هیأت تجاری سوریه اشاره كرد: در زمینه مبادلات تجاری و افزایش روابط تجاری، ۱۸ توافقنامه برای توسعه حجم مبادلات تجاری بین دو كشور به امضا رسیده است.