تذكرات كتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی كشور از افزایش شدید قیمت خودرو جلوگیری شود

زیپو كالا: یك عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذكرات كتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی كشور را قرائت كرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد این تذكرات كتبی به شرح زیر قرائت كرد:
نصرالله پژمان فر به وزیر صنعت: ضرورت بازبینی در نحوه اعلام قیمت خودرو و پیشگیری از افزایش شدید قیمت خودرو و نحوه اتخاذ تصمیم وزارت در خصوص اعلام نرخ حاشیه بازار. به وزیر اقتصاد: چرا برای وجهی كه وارد كنندگان كالا در چارچوب ثبت سفارش به حساب بانك چین بوسیله بانك مركزی واریز كردند نه امكان واردات برای آنها به وجود آمده و نه اینكه مبلغ واریزی از طرف بانك ها به آنها مسترد شده است؟
داوود محمدی به وزیر آموزش و پرورش: ضرووت تعیین تكلیف مربیان پیش دبستانی و تضمین آینده شغلی و برخورداری از حقوق و مزایای قانونی. به وزیر كشاورزی و وزیر اقتصاد: لزوم رسیدگی به مشكلات مرغداران كشور استان قزوین و ناتوانی مرغداران در بازار پرداخت اقساط وام های مأخوذه
محمد عزیزی به وزیر راه: وضعیت پیشرفت جاده ترانزیتی حوزه انتخابیه بسیار نامناسب است.
نادر قاضی پور به همراه چهار نفر از نمایندگان مجلس به وزیر كشاورزی و وزیر صنعت: در توضیح اقلام خوراكی همچون گوشت و میوه عید نوروز در نقاط محروم و سهمیه روستاییان مورد توجه قرار گیرد.
نادر قاضی پور به وزیر كشور و وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه و وزیر دفاع: برخورد صریح با عوامل به شهادت رسیدن ۲۷ نفر از نیروهای عزیز سپاه در بلوچستان. به وزیر اقتصاد: تصریح در فعال كردن گمرگ و دادن مجوز خاص به اهالی مرز نشین. به وزیر بهداشت: تصریح در روشن كردن وضعیت بیمارستان شهید بهشتی كه چندین سال است تعطیل شده است و آثار تخت جمشید در ورودی شیراز دیده شده است.
عزیزی به وزیر نیرو: باوجود دستور شما درباب راه اندازی پروژه تصفیه خانه در حوزه انتخابیه متأسفانه تابحال افتتاح نشده است.
نادر قاضی پور به وزیر بهداشت: تصریح در تقویت مراكز بهداشتی بخش های حوزه انتخابیه. به وزیر راه: تصریح در راه اندازی و راه سازی پل های حوزه انتخابیه در سیل سال قبل تخریب شده است. به وزیر نفت: تصریح در گاز رسانی باقی مانده بخش های شمالی حوزه انتخابیه. به وزیر راه: تصریح در راه اندازی جاده در روستاهای بخش سیلوانای ارومیه.
بابایی صالح به وزیر آموزش و پرورش: عدم پرداخت حق و حقوق معلمان.
سید قاسم جاسمی به وزیر مسكن: بی احترامی به جانبازان در كشور درباب عوارض آزاد راه ها و ستاندن وجه غیرقانونی.
محمد مهدی زاهدی به وزیر راه: برخی برج های مسكن مهر كرمان گرفتار مشكل شدند و درخواست كنندگان این مسكن ها برمبنای قیمت های سال های ۹۰ تا ۹۲ قرارداد بسته شده قرار بود این مسكن ها تحویل آنها داده شود ولی امروز نرخ بالای را مطالبه می كند. به رئیس جمهور و وزیر كشاورزی: باوجود اینكه حقوق بیشتر شاغلین دستگاه های اجرایی طی این سال ها رشد خوبی داشته متأسفانه به پرسنل وزارت كشاورزی بی عنایتی شده و مانند سایر دستگاه ها حقوق دریافت نكرده اند.
عباس گودرزی به وزیر راه و وزیر ورزش: ضرورت تصریح در تكمیل ورزشگاه بروجرد و تخصیص اعتبار لازم.
محمد مهدی زاهدی به رئیس جمهور و وزیر دفاع: بازنشستگان نیروهای مسلح به ویژه ارتش وضعیت معیشتی خوبی ندراند بیشتر آنها دریافتی زیر ۲.۵ میلیون دارند می طلبد اصلاح حقوق آنها صورت گیرد.
بیت الله عبدالهی به وزیر كار: چرا بخش عمده ای از فقرا و بیشتر لطمه دیدگان از دریافت بسته های حمایتی محروم شدند.
نادر قاضی پور به وزیر آموزش و پرورش: جمع آوری مدارس كانكس در بخش مرزی سیروانان ارومیه.
منصور مرادی به رئیس جمهور: دلیل عدم طرح سوژه تخصیص سود بازرگانی مرز مریوان در هیئت دولت چیست؟
علیرضا محجوب به وزیر راه: رعایت حجاب در پروازهای شركت های هوایی.
نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به رئیس جمهور: توجه به سوژه مزد كارگران در سال ۹۸ با عنایت به گرانی و تورم.
حسینعلی حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: اعتبار مصوب برای بخشودگی سود كارمزد و جرایم وام های سررسیده شده كشاورزان فقط برای ده درصد كشاورزان كفایت می كند مابقی چه كنند. به وزیر كار: چرا سازمان تأمین اجتماعی از پذیرش سوابق و انتقال بیمه ای بیمه گذاران صندوق روستاییان و عشایری صندوق تأمین اجتماعی امتناع می كنند.
هاجر چنارانی و سیده حمیده زر آبادی به رئیس جمهور: برنامه اجرایی طرح جامع انرژی كشور كه مقرر بود تا آخر سال سال اول اجرایی قانون برنامه به تصویب هیئت وزیران برسد. وزیر نیرو و وزیر نفت در این خصوص چه اقداماتی انجام دادند.
هاجر چنارانی به وزیر آموزش و پرورش: نیشابور بزرگ خیران بزرگی در حوزه آموزش و پرورش و مدرسه سازی دارند در امتداد اهدای مدال فرهنگ و ادب برای این خیرین چه طرح های دارید. به رئیس جمهور: سفر شمال به خراسان رضوی نور امید به قلب مردم استان دارد امروز مسؤولین و مردم منتظر قول های شما و بودجه های سفر شما هستند تا پروژه های نیمه تمام اجرایی شود. به وزیر راه: مطالبات پیمانكاران استان خراسان رضوی نیازمند نگاه ویژه ای است تا بتوانیم برای قراردادهای جدید از پیمانكاران استفاده نمائیم.
سید حسین نبوی حسینی به وزیر كشاورزی: چرا در تأمین نهادهای كشاورزی و دامپروری كوتاهی می شود و سبب می شود كشاورزان و دامپروران با مشكل روبرو شوند.
محسن علیجانی به وزیر بهداشت و رئیس جمهور: ضرورت بازبینی مجدد در آئین نامه انتقال دانشگاه های خارج از كشور به دانشگاه های علوم پزشكی داخل كشور كه سبب دور زدن كنكور نشود.
قاضی پور به رئیس جمهور: تصریح در پرداخت حق الزحمه كاركنان شوراهای حل اختلاف طبق قانون بودجه سال ۹۷. به وزیر اقتصاد: تصریح در حل مشكلات كاركنان رسمی راه آهن كه به سبب واگذاری ها به بخش خصوصی واگذار شدند.
هاجر چنارانی به وزیر اقتصاد: با عنایت به نزدیكی شب عید تمهیداتی صورت گیرد كه در سطح جامعه شاهد تورم نباشیم و به كاهش بی ثباتی بازار كمك كنند.
اسد الله قره خانی به وزیر علوم: عزل یك خانم از ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای در گرگان با دارا بودن تمام شرایط و انتصاب یك آقا بدون داشتن شرایط در این دانشكده دخترانه و سپری شدن چندین مدت از این انتصاب.
هاجر چنارانی به رئیس جمهور: همه ظرفیت های لازم برای مقابله با تحریم فراهم است ظرفیت همسایگان عراق، تركیه، پاكستان، افغانستان، ارمنستان و سوریه بی تفاوتی كافی است. به راحتی می توان تحریم ها را شكست دهیم چاره این است چشم به آمریكا و اروپا ندوزیم.
نبی هزار جریبی به رئیس جمهور: چرا كود شیمیایی به صورت دولتی به كشاورزان تحویل داده نمی گردد.