فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خبر داد ساخت كشتی های غول پیكر برای خارجی ها

زیپو كالا: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینكه از كشورهای خارجی برای ساخت كشتی های غول پیكر سفارش داریم، اظهار داشت: فاز چهارم ستاره خلیج فارس را ظرف ۱۸ ماه آینده به ثمر خواهیم رساند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، سعید محمد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز، ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان تصریح كرد: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سال ۶۸ برمبنای اصل ۱۴۷ قانون اساسی كه به نیروهای مسلح اجازه می دهد در زمان صلح، از توان خود برای توسعه كشور استفاده كنند، تأسیس شد و با كوله باری از تجربه دفاع مقدس، توان خودرا در اختیار كشور گذاشت.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینكه توسعه زیرساخت های كشور پس از خرابی های جنگ بود، اضافه كرد: قرارگاه بازوی امین، مقتدر و كارآمد برای تمام ادوار دولت ها در كنار دولت ها قرار گرفت و جای خالی پیمانكاران خارجی را پر كرد و توسعه و الگوسازی برای صنعت ساخت در كشور و همراهی نزدیك با صنعت ساخت را در رأس برنامه های خود قرار داد.
وی افزود: امروز كه استكبار جهانی پس از ناامیدی از جنگ، به جنگ اقتصادی روی آورده و معیشت مردم را هدف قرار داده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خود واجب می داند كه در هر عرصه ای كه كشور تهدید می شود، در خط مقدم قرار گیرد.
سعید محمد اضافه كرد: با زحماتی كه از سال ۶۸ تابحال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شده، شاهد تحقق شعار «ما می توانیم»، «ایجاد روحیه خودباوری و بومی سازی» و «استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهای جوان» بوده ایم.
تسطیح ۶۰ هزار هكتار زمین كشاورزی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان كرد: امروز قرارگاه، ۱۳ هزار ماشین آلات مختلف در حوزه های مختلف دریایی، دستگاه های تونل حفاری، دستگاه های حفاری در دریا و خشكی، جرثقیل های سنگین و… دارد. همین طور ما ۲۰۰ هزار نیروی انسانی و ۵۰۰۰ پیمانكار در داخل كشور داریم.
وی با اشاره به اینكه ارتباط با بخش خصوصی و جامعه صنعت، تولید و شركت های دانش بنیان، از دستاوردهای ما است، اظهار داشت: در ۳۰ سال اخیر، ۶۲ سد با مخزن حجم بیشتر از ۲۵ میلیارد مترمكعب، راه اندازی ۱۱ هزار خطوط انتقال نفت، گاز و آب، ۲۶۰۰ كیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، ۳۹۰۰ كیلومتر راه آهن، ۲۵۰ كیلومتر مترو و ۲۵ هزار كیلومتر فیبر نوری داشته ایم.
سعید محمد تصریح كرد: افزایش ظرفیت كنسانتره مس را به ۲۵۰ هزار تن در سال، افزایش ۱.۶ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد به كشور، افزایش ظرفیت تولید بنزین (یورو ۵) به ۳۷ میلیون لیتر در روز و افزایش ۱۵۰ میلیون مترمكعب گاز شیرین، از دیگر اقدامات قرارگاه بوده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به محرومیت زدایی باز اشاره نمود و اظهار داشت: در اطراف پروژه های در حال راه اندازی در مناطق كمتر برخوردار، با شناسایی نقاط ضعف در روستاها، ۱۰ هزار برنامه به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال از منابع سپاه تعریف كرده ایم.
وی اضافه كرد: همین طور در بخش كشاورزی باز طی تفاهمی كه با دولت داشتیم، مقرر شد ۵۰۰ هزار هكتار را در دستور كار قرار دهیم كه تابحال ۶۰ هزار هكتار در چارچوب ۱۰۲ شركت تعاونی، تسطیح و تأمین آب شده و برای ۱۸ هزار نفر باز فعالیت برقرار است. با عنایت به میزان اشتغالزایی این برنامه، در تلاش هستیم هر چه سریعتر این ۵۰۰ هزار هكتار را به سرانجام برسانیم.
سعید محمد به حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در بحران های طبیعی اشاره نمود و اضافه كرد: با عنایت به گستردگی قرارگاه در كل كشور، بطور میانگین در بحران های طبیعی، نخستین مجموعه امدادی هستیم كه مبادرت به فعالیت می نماییم. بعنوان مثال در زلزله كرمانشاه، ۸۳۵۰ كانكس ظرف ۳۵ روز توسط قرارگاه در اختیار مردم قرار گرفت.
بهره برداری از فاز ۴ ستاره خلیج فارس تا ۱۸ ماه آینده
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به توان این مجموعه در عرصه های فنی و مهندسی اظهار داشت: امروزه در تمام عرصه های فنی و مهندسی به قله های خودكفایی دست یافتیم و در هیچ حوزه ای، به شركت و توان خارجی نیاز نداریم. قرارگاه با تاكید بر توان نیروهای ایرانی، در تمام بخش ها كوشیده خودكفایی را در كشور نهادینه كند.
وی اضافه كرد: امروز آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر كشورها باز هستیم؛ كما اینكه در بعضی كشورهای دوست و همسایه چنین اقدامی انجام می شود.
سعید محمد در ادامه با اشاره به پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس تصریح كرد: در دوره تحریم اول، شركت های خارجی فعال، این پروژه را رها كرده و رفتند. از این رو با اعتمادی كه به قرارگاه شد، این پروژه به ما واگذار شد و امروز شاهد بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت ۳۰۵ هزار بشكه در روز هستیم. همین طور در این پالایشگاه شاهد ۶۷ درصد مهندسی ایرانی، ۷۰ درصد كالای ایرانی و صد درصد اجرای ایرانی هستیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: هفته آینده فاز سوم پروژه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد و فاز چهارم را باز ظرف ۱۸ ماه آینده به ثمر خواهیم رساند؛ این پروژه صد درصد ایرانی به چرخه تولید محصولات گاز، نفت و بنزین كشور كمك خواهد نمود.
تحویل فاز ۴ فاز پارس جنوبی تا یك ماه آینده
وی به پارس جنوبی باز اشاره نمود و اظهار داشت: قطر سال ها از حوزه مشترك پارس جنوبی، بیشترین برداشت را می كرد و شركت های خارجی باز همچون توتال و شِل، هرازگاهی پس از تحریم ها، ما را رها می كردند؛ با اعتمادی كه به قرارگاه شد، قرارگاه ۶ فاز از پارس جنوبی را بر عهده گرفت كه ۲ فاز آماده شد و ۴ فاز باز طی یك ماه آینده تحویل می شود. با این ۶ فاز، ۱۵۰ میلیون مترمكعب گاز شیرین به ظرفیت كشور افزوده خواهد شد. این مسئله كمك می نماید ما در این پروژه از قطر پیشی بگیریم.
سعید محمد با اشاره به اینكه پروژه پارس جنوبی بسیار های تِك است، خاطرنشان كرد: در بخش دریا ۱۰ سكو با توناژ ۳۰۰۰ تن در جزیره صدرا قرارگاه، راه اندازی و به منطقه اعزام و در پارس جنوبی تعبیه شد. این فعالیت ها قبلاً توسط شركت های خارجی انجام می شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: ۴۵۰ كیلومتر خط لوله ۳۲ اینچی باز در زیر آب برای انتقال گاز به خشكی راه اندازی شد.
ساخت كشتی های غول پیكر برای خارجی ها
وی به توان كشتی سازی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اشاره نمود و اظهار داشت: توان كشتی سازی در قرارگاه بسیار بالا بوده و ما حتی سفارش خارجی باز می گیریم. همین طور الان در حال ساخت كشتی های غول پیكر هستیم.
سعید محمد با اشاره به اینكه قرارگاه تمام توان مهندسی خودرا در خدمت مردم و دولت جهت عبور از بحران ها خصوصاً بحران تحریم قرار داده است، اضافه كرد: پیشنهاداتی به دولت همچون تأمین آب استان های مركزی بوسیله دریا داده ایم كه این مورد در حال بررسی است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه تاكید كرد: باید گلوگاه ها را شناسایی نماییم، حوزه هایی كه احتمال لطمه دارند را بوسیله بومی سازی، از گزند تحریم دور نماییم و اهرم فشار را از دشمن بگیریم.
وی با اشاره به اینكه تحریم ها برای ما فرصت هستند و نه تهدید، اظهار داشت: باید تهدیدها را به فرصت، تبدیل و با رویكرد داخلی، كشور را حمایت نماییم تا در مقابل دشمن بتوانیم از فرصت ها بهره بگیریم.
سعید محمد با اشاره به اینكه وجه تمایز قرارگاه، انجام فعالیت ها با حفظ ارزش ها در جامعه پیمانكاری است، تصریح كرد: از نهادهای حاكمیتی، دولت و مجلس به منظور پشتیبانی از فعالیت های قرارگاه، درخواست كمك داریم كه البته با عنایت به ایام بودجه، پیشنهاداتی را باز به مجلس و دولت نمایش كرده ایم تا در این چند روز باقی مانده، چه با روش های نقدی و چه تهاتری، به قرارگاه توجه گردد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح كرد: حمایت دولت و مجلس از قرارگاه ضروری می باشد چونكه ما تصمیم داریم تا سال آینده ۷۰ پروژه خودرا تكمیل نماییم.