معاون راه آهن خبر داد آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از۱۶ بهمن، افزایش قیمت نداریم

زیپو كالا: معاون مسافری شركت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری نوروزی از ۱۶ بهمن بدون افزایش قیمت آگاهی داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، میرحسن موسوی در نشست خبری تشریح پیش فروش بلیت سفرهای ریلی نوروزی اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ بهمن ماه آغاز می شود، ولی كاربران می توانند از امروز، یكشنبه با بازگشت به سایت راه آهن، ساعت و روز دقیق حركت قطارها و رتبه بندی آنها شامل قطارهای دو تا پنج ستاره را ملاحظه كنند.
وی اضافه كرد: امسال برای نخستین بار قطارهای مسافری رتبه بندی شده اند و درجه هر قطار بر روی بلیت درج خواهد شد. ستاره ودرجه هر قطار در قیمت بلیت تأثیر دارد اما در نوروز ۹۸ افزایش قیمت نسبت به نوروز ۹۷ نخواهیم داشت.
معاون مسافری شركت راه آهن افزود: امسال كلیه نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی ایستگاه های راه آهن برای مسافران بهسازی شده اند، همین طور زیرگذرهای ویژه تردد مسافران از سكوها به خطوط برای سوار و پیاده شدن قطار و استفاده از سرویس های بهداشتی یا نمازخانه ها به پله برقی مجهز شده اند.
موسوی افزود: امسال مسیرهایی كه طی سال جاری افتتاح شده اند شامل كرمانشاه- مشهد، رشت- مشهد و ارومیه- مشهد در روزهای نوروز زیر بار ترافیك مسافر خواهد رفت و مردم می توانند از كلیه شهرها بلیت كانكشنی به مقصد مشهد خریداری كنند به این صورت كه امكان خرید بلیت قطار تبریز به مشهد با دو ساعت توقف در ایستگاه تهران و تغییر قطار وجود دارد.
به گفته معاون شركت راه آهن، برای ایام عید ۶۷ واگن مسافری بازسازی و نوسازی شده به ناوگان ریلی مسافری افزوده خواهد شد. ۶ واگن ریل باس باز به مجموع ناوگان قطار حومه ای اضافه خواهد شد. بطور كلی برای ایام پیك نوروز امسال ۵ هزار و ۱۷۰ رام قطار در كل مسیرها تردد می كنند.
وی با اشاره به اینكه امسال افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت، اظهار داشت: قطارهای چهار تخته در درجه های سه، چهار و پنج ستاره، قطارهای شش تخته در درجه های دو و سه ستاره و قطارهای اتوبوسی در درجه های دو، سه و چهار ستاره تقسیم بندی شده اند. همین طور قطارهای اختصاصی پنج ستاره هم خواهیم داشت.
معاون مسافری شركت راه آهن درباره نمایش بسته گردشگری بر روی بلیت اظهار داشت: برخی شركت های ریلی مسافری امكان فروش بلیت به صورت بسته گردشگری شامل بلیت قطار، تغذیه مسافران، هتل و اقامت و همین طور ترانسفر مسافران را باز دارند كه شركت راه آهن بطور تخصصی بر روی بخش قیمت بلیت آنها بطور خاص نظارت دارد.