معاون حجتی اعلام كرد؛ ایران پرورش دهنده دوم شترمرغ دنیا، نمایش تسهیلات به پرورش دهندگان

زیپو كالا: معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه سالانه سه هزار تن گوشت شترمرغ در كشور تولید می شود، اظهار داشت: كسانی كه مایل به پرورش شترمرغ باشند می توانند از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده كنند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، مرتضی رضایی در جریان بازدید از مزارع پرورش شترمرغ با اشاره به اینكه سال قبل ۶ تا ۷ هزار شترمرغ مولد در كشور تولید شده است، گفت: از این میزان ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار قطعه شترمرغ پرواری در كشور پرورش داده شد. ضمن اینكه برآورد میگردد سالانه سه هزار تن گوشت قرمز از این میزان شترمرغ تولید شود.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه گوشت شترمرغ نسبت به گوشت گوسفندی قابلیت هضم بیشتری دارد، اظهار داشت: این گوشت یكی از لذیذترین گوشت های موجود است كه چربی خیلی كمی دارد و رنگ قرمز آن به سبب درصد آهن بالایی است كه دارد.
رضایی اضافه كرد: با عنایت به اینكه در كشور با كمبود گوشت قرمز مواجه هستیم، می توان با توسعه پرورش شترمرغ این كمبود را جبران كرد ضمن اینكه قیمت گوشت شترمرغ مناسب تر باز هست.
وی با اشاره به اینكه جز در استان های شمالی به سبب مسائل بهداشتی، پرورش شترمرغ در تمامی مناطق كشور آزاد است، اضافه كرد: كسانی كه تمایل به پرورش شترمرغ داشته باشند و تقاضای این كار را بدهند می توانند از وام اشتغال روستایی استفاده كنند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به مزیت های پرورش شترمرغ اضافه كرد: بزرگترین مزیت پرورش شترمرغ این است كه این پرنده تولید گوشت قرمز می كند و در شرایط كنونی تولید گوشت قرمز بسیار اقتصادی می باشد.
رضایی افزود: علاوه بر این هر گوسفند در سال نهایتا دو بره تولید می كند اما هر مولد شترمرغ حدود ۴۵ جوجه تولید می كند.
به گفته معاون وزیر جهاد كشاورزی، ایران پس از آفریقای جنوبی كه مهد پرورش شترمرغ است دومین پرورش دهنده بزرگ شترمرغ در جهان است.