مهم ترین میهمانان اجلاس داووس چه كسانی هستند؟

زیپو كالا: هفته آینده اجلاس سالانه مجمع اقتصادی داووس كه یكی از بزرگ ترین رویدادهای اقتصادی جهان است در سوییس برگزار می شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از سی ان بی سی، هزاران نفر از تجار، سیاستمداران و كارآفرینان مطرح جهان هفته آینده خودرا به سوییس خواهند رساند تا درباب آخرین تحولات اقتصادی جهان با یكدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. مجمع جهانی اقتصاد شعار امسال را (جهانی سازی ۴: شكل دهی معماری جدید در عصر انقلاب صنعتی چهارم) نام گذاری كرده است.
هر چند كه به سبب تدام روند تعطیلی دولت موقت در آمریكا، سفر دونالد ترامپ به داووس لغو شد، اما میهمانان مهم دیگری در این نشست حضور خواهند یافت كه عبارت اند از:
بیل گیتس: بنیان گذار شركت مایكروسافت و میلیاردر مشهور آمریكایی كه انتظار می رود یكی از سخنرانان اصلی همایش ابتكارات مالی برای بهداشت جهانی باشد.
كریستین لاگارد: رئیس صندوق بین المللی پول و وزیر دارایی اسبق فرانسه احیانا یكی از پر كارترین میهمانان این اجلاس خواهد بود كه مقرر است در خیلی از همایش ها حضور داشته باشد. وی اولین زنی است كه در طول تاریخ موفق شده به ریاست صندوق بین المللی پول برسد.
جاكیندا اردرن: نخست وزیر نیوزلند سخنران اصلی در همایش محافظت از زمین خواهد بود. وی از سال ۲۰۱۷ و بعنوان جوان ترین نخست وزیر تاریخ نیوزلند هدایت دولت این كشور را بر عهده گرفته است.
استیون منوچین: وزیر خزانه داری آمریكا كه به جای دونالد ترامپ در این اجلاس شركت خواهدنمود با هیاتی بسیار كوچك تر از سال های قبل راهی سوییس خواهد شد. دولت آمریكا با عنایت به تعطیلی دولت بر سر تصویب نشدن بودجه مد نظر ساخت دیوار مرزی با مكزیك در شرایط آشفته ای به سر می برد.
پرنس ویلیام: دوك كمبریج و یكی از اصلی ترین چهره های خاندان سلطنتی انگلیس كه احیانا در همایش سلامت روان سخنرانی خواهدنمود.
برنرز لی: یكی از نوابغ علم كامپیوتر جهان و مخترع صفحه گسترده وب (www) كه درباب امنیت فضای مجازی در این اجلاس سخنرانی خواهدنمود.
كریستینا فریلند: وزیر امور خارجه كانادا مقرر است در نشست چشم انداز ژیوپلتیكی جهان حضور یابد. احیانا مایك پمپیو، وزیر خارجه آمریكا باز در این همایش حضور خواهد یافت.
دارا خسروشاهی: مدیرعامل تاكسی اینترنتی اوبر كه مقرر است سخنرانی تحت عنوان: چگونه سرمایه داری می تواند در جهت ارتقای رفاه شخصی تغییر داده شود ایراد كند.

دبیر خبر: محبوبه حسینی پور