طی اطلاعیه ای اعلام شد؛ وزارت اطلاعات شبكه مفسدان اقتصادی ارز دولتی را منهدم كرد

زیپو كالا: وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از انهدام شبكه مفسدان اقتصادی ارز دولتی آگاهی داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان كردستان با هوشیاری و اقدامات به هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبكه ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده كنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و ۱۱ نفر از عناصر اصلی آنرا دستگیر كردند.
در شرایط حساس اقتصادی و ضرورت برنامه ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبكه معادل ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات كالاهای ضروری مردم از كشور خارج و در بعضی از كشورها سرمایه گزاری نموده اند كه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در دام افتادند.
این شبكه ارز یاد شده را با استفاده از كارت های بازرگانی شركت های صوری و با جعل پیش فاكتور برای ثبت سفارش واردات كالاهای ضروری و همین طور با پرداخت رشوه از بانك های مختلف دریافت كرده است و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانك ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران سفارش می كند موارد سوء استفاده مالی خصوصاً درحوزه ارز دولتی را از راه تلفن ۱۱۳ به ادارات كل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با مبادرت به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.