راهكاری ساده برای افزایش امنیت مودم های اینترنت وای فای

زیپو كالا: كارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری اخیرا به كاربران سفارش كرده اند كه با انجام یك راهكار ساده تا حد زیادی از نفوذ هكرها به مودم های اینترنت وای فای جلوگیری بعمل بیاورند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، مدت هاست كه محققان خیلی از امنیت ضعیف پروتكل های مودم های اینترنت بی سیم وای فای می گویند و همواره به كاربران وای فای آگهی می دهند كه به امنیت سایبری در مودم های خانه یا محل كارشان اطمینان نكنند. با عنایت به آنكه این روزها امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی كاربران از اهمیت خاصی برخوردار شده است، كاربران باید به مساله امنیت مودم های اینترنت وای فای توجه بیشتری نشان داده و از راهكارهای مختلفی برای افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از حریم خصوصی خود بهره گیری كنند.
كارشناسان فعال در حوزه فناوری اخیرا عنوان كرده اند كه كاربران باید توجه داشته باشند كه به هنگام خریداری و تهیه مودم های اینترنت وای فای و پس از آن انجام پروسه نصب و راه اندازی، باید نام كاربری روتر متصل به اینترنت خودرا تغییر دهند چراكه نام برند شركت سازنده و توسعه دهنده مودم اینترنت وای فای به صورت پیش فرض در آن درج شده است كه این امر تا حد زیادی امنیت سایبری دستگاه را می كاهد چراكه هكرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود به راحتی و سهولت پسورد و فرایند ورود و نفوذ به مودم های اینترنت برندهای مختلف را با بهره گیری از آی پی های مورد استفاده شركت های مذكور به دست بیاورند و وارد حساب های كاربری قربانیان موردنظر خود شده و اطلاعات شخصی و مالی آنها را به سرقت ببرند.
طبق گزارش وب سایت maketecheasier، این كارشناسان همین طور به كاربران سفارش كردند در صورتیكه نام پیش فرض برند مودم مربوطه را تغییر دادند، حتما از یك نام كاربری خلاقانه و جدید استفاده كنند. در ضمن از استفاده نام های اشخاص، نام و نام خانوادگی خود و افراد خانواده خود باز اجتناب كنند تا هكرها و مجرمان سایبری نتوانند در مورد مودم اینترنتی مربوطه گمانه زنی كرده و روند نفوذ آنها به اطلاعات شخصی قربانیان آسان تر شود.