آمریكا در كوشش برای پیشگیری از عرضه ارز دیجیتال ایرانی

به گزارش زیپو كالا به نظر می آید كه سناتورهای جمهوری خواه كنگره ایالات متحده آمریكا قصد دارند با عرضه یك لایحه، جلوی هرگونه تلاش ایران برای انجام معاملات مالی و تجاری با استفاده از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را بگیرند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، با عنایت به گسترش روز افزون استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان، خیلی از كشورها با توسعه فناوری های نوینی همچون بلاك چین در تلاشند تا از این نوع جدید ارزهای دیجیتال به منظور پرداخت های مالی و تبادلات تجاری خود استفاده كنند.

چندی پیش بود كه روسیه باز اعلام نمود می خواهد در امور بانكی و مالی خود به ارزهای دیجیتال رمزپایه روی بیاورد و یك ارز اختصاصی دولتی را تحت عنوان «كریپتو روبل» معرفی و عرضه نماید. پس از آن گزارش های دیگری منتشر گردید كه نشان می داد انجمن بلاك چین و صنعت ارزهای دیجیتال در روسیه می خواهد به منظور تسهیل مبادلات مالی و تجاری به همكاری با ایران بپردازد تا ایران باز بدین ترتیب بتواند تحریم های خصمانه اقتصادی دولت ایالات متحده آمریكا را دور زده و همانند ونزوئلا كه ارز مجازی پترو را با پشتیبانی صنعت نفت ملی این كشور معرفی و عرضه نمود و روند فروش نفت خودرا به سایر كشورهای جهان از این طریق ادامه داد، به عرضه یك ارز دیجیتال اختصاصی دولتی روی بیاورد.

بر اساس گزارش كوین تلگراف، حالا به نظر می آید كه مایك گالاكر یكی از سناتورهای جمهوری خواه مجلس كنگره در ایالات متحده آمریكا با نمایش طرحی اهتمام دارد كه جلوی ادامه فعالیت های اقتصادی و معاملات تجاری و مالی ایران با سایر كشورها را بگیرد تا این كشور نتواند تحریم های آمریكا را دور بزند.

در حقیقت ایالات متحده امریكا از اینكه كشورهای تحت تحریم این كشور نظیر ایران بتواند با وجود تحریم های اقتصادی باز هم همچنان به مبادلات تجاری، فروش نفت و روابط مالی با كشورهای دیگر ادامه دهد، وحشت دارد بدین سبب به نظر می آید كه در تلاش است از توسعه، راه اندازی و عرضه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی توسط دولت ایران جلوگیری بعمل بیاورد و هرگونه استفاده از آنرا در معاملات قانونی باز ممنوع اعلام نماید.