مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان شمالی: استفاده نكردن كشاورزان اسفراینی از حق آبه سد بیدواز حقیقت ندارد

به گزارش زیپو كالا مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان شمالی اظهار داشت: استفاده نكردن كشاورزان اسفراینی از حق آبه سد بیدواز حقیقت ندارد.
«ابراهیم علوی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش كه بنا به قول یكی از نمایندگان مجلس، كشاورزان اسفراینی از حق آبه سد بیدواز بهره مند نشده اند؟ اظهار نمود: تا زمانی كه در سد مذكور آب موجود بوده و قابلیت تحویل به كشاورزان را داشته است، به كشاورزان تحویل شده است.
وی ادامه داد: حتی كشاورزان حوزه میانی بیشترین آب را دریافت كرده اند و امكان دارد به كشاورزانی كه زمین كشاورزی آنها در بخش پایاب سد قرار داشته آب كمتری رسیده باشد.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به این كه تابحال شبكه آبرسانی یك و دو در سد بیدواز انجام شده است، افزود: طبق قانون مقرر شد تا اجرای شبكه سه و چهار كه انتقال خطوط بین مزارعی است توسط خود سازمان جهاد كشاورزی صورت گیرد.
علوی خاطرنشان كرد: تابحال شبكه های سه و چهار در این سد انجام نشده است و باید این پروژه توسط سازمان جهاد كشاورزی استان صورت گیرد.
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص این كه علاج بخشی سد بیدواز چه زمانی به آخر می رسد؟ اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این امر باید تا آخر خردادماه سال آینده به اتمام برسد.
وی خاطرنشان كرد: برای علاج بخشی سد بیدواز ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود كه تابحال ۵۰ درصد از آن به صورت اسناد خزانه دریافت شده است.