قیمت طلا، سكه و ارز در روز شنبه

به گزارش زیپو كالا امروز درحالی طلا و سكه با افزایش قیمت نسبی مواجه گردید كه به قول رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، دلیل آن، افزایش نرخ جهانی طلا و تغییرات در بازار نفت اوپك بوده است. از جانب دیگر در بازار ارز، ارز مسافرتی همچنان گران تر از بازار آزاد به فروش می رسد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، قیمت سكه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (چهارشنبه) به سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.
از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم اكنون معادل یك میلیون و ۵۳۵ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار قیمتی معادل ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ هزار تومان دارد.
امروز قیمت سكه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد می گردد. این در شرایطی است كه قیمت نیم سكه یك میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع سكه یك میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سكه گرمی ۶۸۰ هزار تومان است.
همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۴۸.۸ دلار رسیده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، روند قیمت طلا و سكه طی امروز و روزهای گذشته، عكس دو هفته اخیر است و افزایش قیمت ها باردیگر تاحدودی به چشم می خورد، به گونه ای كه به قول ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، هم اكنون با تغییراتی كه در بازار نفت كشورهای عضو اوپك افتاد، مقرر شده كه تولید نفت كاهش پیدا كند. شنیده شده كه كشورهایی مانند چین و روسیه در حال تبدیل ذخایر خود به طلا هستند و از همین رو هم قیمت اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو شده است و روی بازار داخلی طلا و سكه ایران هم اثر گذاشته است، اما امیدواریم با به انتها رسیدن خرید این دو كشور و حل شدن دیگر تغییر و تحولات در بازار جهانی، نرخ اونس جهانی به ثبات برسد و بازار طلا و سكه ایران هم به آرامش خود برگردد.
ارز مسافرتی همچنان گران تر از بازار آزاد
از سوی دیگر، در بازار ارز هم ارز مسافرتی امروز با افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته به ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان رسید.
بانك ها امروز (۱۷ آذر) هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۹ تومان از مردم می خرند و در مقابل ۱۲ هزار و ۹۷۶ تومان می فروشند كه با احتساب كارمزد بانك مركزی و بانك عامل حدود ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان بعنوان ارز مسافرتی به فروش می رسد. بانك ها همینطور تا ساعت ۱۳ امروز هر دلار آمریكا را با نرخ ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان از مردم خریدند و نرخ فروش دلار در سیستم بانكی هم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.
نرخ خرید دلار در بانك ها نسبت به چهارشنبه هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت و تنها ۶۹ تومان افزایش یافت.
ارز مسافرتی هم در روز چهارشنبه هفته گذشته، با احتساب كارمزد، ۱۳ هزار و ۱۹۸ تومان بود.
این در حالی است كه نرخ امروز یورو در بازار غیررسمی بر مبنای اعلام صرافی بانك ملی ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان بوده است؛ موضوعی كه از هفته گذشته پیش آمده و نرخ ارز مسافرتی بالاتر از فروش یورو در بازار آزاد است.
همچنین بر مبنای اعلام صرافی ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۱۵۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۱۰۰ تومان و نرخ فروش پوند هم ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است كه افزایشی ملایم را نسبت به نرخ چهارشنبه گذشته (۱۴ آذر) نشان داده است.