دبیركل اتاق تعاون ایران مطرح كرد: خلع سلاح اقتصادی دنیا با استفاده از ظرفیت های تعاون در اقتصاد

به گزارش زیپو كالا دبیركل اتاق تعاون ایران، با تاكید بر ظرفیت های بی بدیل بخش تعاون اظهار داشت: می توانیم با استفاده از ظرفیت های تعاون، محدودیت های دنیا را برای اقتصاد ایران رفع نماییم.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، ماشاءالله عظیمی در مراسم بازدید نمایندگان بخش تعاون كشورهای مختلف از یك پروژه سرمایه گذاری ایران، با اشاره به فرصت بی بدیل بخش اقتصاد تعاونی اظهار داشت: خوشبختانه نمایندگان حدود ۳۰ كشور دنیا از سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه كه به میزبانی ایران برگزار شد، استقبال كردند.
وی با اشاره به اینكه بخش تعاون یك فرصت بی بدیل است، افزود: خوشبختانه ریل های این بخش از اقتصاد كشور گذاشته شده و مسئولان دولتی باید واگن ها را روی ریل قرار دهند تا بتوان از ظرفیت های اقتصاد غیر دولتی یعنی بخش تعاون استفاده نمود.
دبیر كل اتاق تعاون ایران با اشاره به دستاوردهای میزبانی ایران در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه تصریح كرد: پیشنهاد برگزاری اجلاس بین المللی بانك ها و تعاونی های اتحادیه جهانی عرضه شد؛ همینطور تفاهم نامه هایی در حاشیه این اجلاس با بعضی از كشورها كه قابلیت فعالیت مشترك وجود دارد، منعقد شد.
عظیمی تصریح كرد: همینطور پیشنهادات دیگری هم برای توسعه بخش تعاون ایران با استفاده از ظرفیت های بین المللی عرضه شده كه با عنایت به اینكه ایران در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه صاحب كرسی شده است، امیدواریم به نتایج مثبت منتج شود.
وی با تاكید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش تعاون بعنوان بخش غیردولتی اقتصاد و یكی از سه ركن اقتصادی كشور، خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه مقصود تحریم ها، دولت می باشد ازاین رو می توان از شبكه بین المللی بخش تعاون برای پیشرفت اقتصاد كشور بهره برد و دنیا را در حوزه اقتصادی با توسعه بخش تعاون خلع سلاح نماییم.