بولتون: در تحریم ایران نمی خواهیم به متحدان صدمه بزنیم

زیپو كالا: مشاور امنیت ملی آمریكا در اظهاراتی مضحك اظهار داشت: واشنگتن خواستار آن نیست كه با تحریم نفتی ایران، به متحدان خود صدمه بزند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریكا اظهار داشت: واشنگتن با اعمال تحریم ها ضد ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این كشور است اما نمی خواهد به متحدان آمریكا كه به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.
جان بولتون كه در موسسه آمریكایی همیلتون سخنرانی می كرد، همینطور ادعا كرد كه آمریكا با اجرای بخش دوم تحریم ها ضد ایران در حوزه نفت و بانكداری، تلاش خواهد نمود بیشترین فشار را بر جمهوری اسلامی وارد كند اما خواستار صدمه زدن به دوستان و شركای خود نیست.
آمریكا در حال آماده سازی برای اعمال مجدد تحریم ها ضد صنعت نفت ایران از پنجم نوامبر بعد از آن است كه دونالد ترامپ رئیس جمهور این كشور در ماه مه اعلام نمود از توافق هسته ای با ایران خارج می گردد. مقامات آمریكایی بارها گفته اند كه هدفشان به صفر رساندن خرید نفت از ایران است اما در هفته های اخیر هم پیشنهاد داده اند، آماده همكاری با كشورهایی هستند كه واردات نفت از ایران را كم می كنند تا به آنها معافیت اعطا كنند.
روزنامه هندی اكونومیك تایمز اخیرا گزارش داد كه آمریكا با معافیت شركت های نفتی هند از تحریم های ایران موافقت كرده است.
مشاور امنیت ملی آمریكا در ادامه بیان كرد: دولت این مسئله را درك می كند كه برخی كشورهای به لحاظ ژئوپولتیك نزدیك به ایران و دیگر كشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به صورت سریع قطع كنند. بنابراین آمریكا در نظر دارد هنگام شروع بخش دوم تحریم ها برای این كشورها استثنا قائل شود.
با این وجود، بولتون ادعا نمود كه تاثیرات اقدامات آمریكا تابحال هم در اقتصاد ایران قابل مشاهده می باشد و بنابراین واشنگتن دست از این تلاش های خود برنمی دارد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، مقامات ایران بارها تاكید كرده اند كه آمریكا هر آنچه در چنته برای اعمال تحریم ایران داشته بهره برده و بیشتر از این نمی تواند به تهران اعمال فشار كند.