سازمان هواپیمایی اعلام كرد؛ آغاز پروازهای اربعین از روز چهارشنبه، انجام ۴۸۴ پرواز فوق العاده

زیپو كالا: سازمان هواپیمایی كشوری از آغاز پروازهای اربعین از دوم آبان و در قالب ۴۸۴ پرواز فوق العاده از جانب ایرلاین های ایرانی و عراقی اطلاع داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از سازمان هواپیمایی كشوری، یك مقام مسئول در این سازمان با اشاره به اینكه تابحال ۴۸۴ مجوز پرواز فوق العاده برای شركت های هواپیمایی در روزهای اربعین صادر گردیده است، تصریح كرد: از این تعداد ۳۹۷ مجوز برای شركت های هواپیمایی داخلی و ۸۷ مجوز برای شركت هواپیمایی العراقیه صادر گردیده است.
جعفرزاده خاطرنشان كرد: تعداد دفاتر فروش بلیت شركت های هواپیمایی ایرانی ۱۷ دفتر و تعداد دفاتر فروش بلیت شركت هواپیمایی العراقیه هفت دفتر اعلام شده همینطور تعداد سایت های فروش اینترنتی شركت العراقیه ۵ مركز و تعداد سایت های فروش اینترنتی شركت های ایرانی ۵ مركز تعیین شده كه بر روی سایت سازمان هواپیمایی كشوری به آدرس www.cao.ir در دسترس می باشد.
وی اضافه كرد: برپایه برنامه ریزی های انجام شده بازرسی منسجم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی كشوری به اتفاق سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان حمایت به صورت مستمر از آغاز پروازها تا آخر پروازهای اربعین صورت خواهد گرفت.
وی همینطور اظهار داشت: با توجه به افزایش پروازهای شركت های هواپیمایی به مقصد كشور عراق در روزهای اربعین حسینی و به منظور حفظ و ارتقاء هر چه بیشتر ایمنی زائران كربلای معلی، برنامه ویژه ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده به خدمت شركتهای هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا ۱۲ آبان در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس بعنوان پرترافیك ترین فرودگاه ها اجرا خواهد شد.
وی اظهارداشت: بازرسان استاندارد پرواز در قالب ۵ تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی- عملیاتی از جانب شركت های پروازی هوایی نظارت خواهند كرد بازرسی ها به گونه ای برنامه ریزی و اجرا خواهد شد كه باعث تاخیر پروازها نشود این بازرسی ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی كه در اتحادیه اروپا هم مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا می گردد.
جعفرزاده با اشاره به اینكه در سامانه حقوق مسافر امكان درخواست شكایت به صورت ویژه در مورد پروازهای اربعین به راه افتاده است سفارش كرد: زائران می توانند هر گونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.