نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان؛ یك سوم شركت های ژاپنی از جنگ تجاری صدمه دیده اند

زیپو كالا: تعداد شركت های ژاپنی كه از جنگ تجاری آمریكا-چین صدمه دیده اند از ۳ درصد در ماه می به یك سوم جهش كرده است. این درحالی است كه شركت ها نگران آینده صادرات خود از چین و كاهش تقاضا هستند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر به نقل از رویترز، نظرسنجی رویترز نشان داد تعداد شركت های ژاپنی ا كه از جنگ تجاری آمریكا-چین صدمه دیده اند از ۳ درصد در ماه می به یك سوم جهش كرده است. این درحالی است كه شركت ها نگران چشم انداز صادرات خود از چین و همینطور تقاضای كم تر چینی ها هستند.
این بررسی همینطور نشان داد كه ۵۳ درصد از شركت ها نگران اثرات منفی بالا گرفتن تنش های تجاری هستند و درصد كمی هم آغاز به بررسی خارج كردن تولیدات صادراتی خود از چین به كشورهای دیگر هستند.
از میان شركت هایی كه اعلام نمودند تحت تاثیر منفی جنگ تجاری قرار گرفته اند، اكثریت آنها این تاثیر را محدود دانستند و تنها ۲ درصد اعلام نمودند كه این تاثیر بزرگ بوده است.
هرچند ترس از این وجود داشت كه این تاثیر خیلی بدتر شود.
یكی از مدیران بخش خودرو در این باره نوشته است: اختلافات تجاری تاثیر بزرگی بر صادرات مواد خامی از چین داشته است كه برای تولید محصولات مختلف در آمریكا مورد استفاده قرار می گرفتند.
نتایج بررسی رویترز كه از ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ اكتبر انجام شد نشان داده است كه شركت های غیر تولیدی هم به همان انداره شركت های تولیدی، نگران تاثیرات منفی جنگ تجاری هستند.
یكی از مدیران بخش ساخت وساز نوشت: تاثیر مستقیم این رویدادها امكان دارد كوچك باشد اما شرایط تجاری بدتر و اضطراب به وجود آمده در باره آینده، می تواند سبب افت تقاضا در بین مدت تا بلندمدت شود.
این بررسی همینطور نشان داد كه ۴۰ درصد از شركت های ژاپنی معتقدند جنگ تجاری سبب مختل شدن زنجیره تولید در ۳ سال آینده خواهد شد و خیلی از این نگران اند كه قیمت واردات مواد و قطعات اولیه، می تواند بالا برود.