طرفداران ارزهای دیجیتال بیشتر به كدام مناطق جهان تعلق دارند؟

زیپو كالا: تازه ترین گزارش های انتشار یافته نشان داده است كه كاربران در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بیشترین استقبال را از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده كرده اند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت statista، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده بسیاری هم چون بیت كوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و كاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول های خود به ارزهای دیجیتال هستند؛ چراكه این روزها خیلی از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا كنند.

حالا اخیرا در گزارش موسسه آماری استاتیستا، اعداد و ارقام و نمودارهایی انتشار یافته است كه نشان دهنده چگونگی پراكندگی، توزیع و تعداد كاربران و طرفداران جهانی ارزهای دیجیتال رمزپایه در سال ۲۰۱۶ میلادی است.

بر اساس نمودار زیر، می توان به وضوح دریافت كه منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه با اختصاص ۳۸ درصد از تعداد كل كاربران ارزهای مجازی در جهان رتبه نخست این رده بندی را به خود اختصاص داده اند. طرفداران ارزهای مجازی همچون بیت كوین در منطقه اروپا با ۲۷ درصد در جایگاه دوم و آمریكای شمالی با ۱۷ درصد در رتبه سوم جای گرفته اند.

كاربران ساكن و فعال در منطقه آمریكای لاتین هم ۱۴ درصد و خاورمیانه چهار درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود كرده اند.

كشورهای آفریقایی به علت غیر قابل دسترس بودن اطلاعات كافی از این رده بندی حذف شده اند و این طور كه به نظر می آید تعداد قابل توجهی از كاربران هم در این منطقه قرار نگرفته اند.

پژوهشگران با عنایت به افزایش روزافزون استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت كوین، همینطور پیش بینی كرده اند كه با توسعه پلتفرم و صرافی های مجاز در كشورهای مختلف و همینطور تغییر رویكرد و سیاست گذاری دولت های مختلف در جهان، تعداد كاربران و طرفداران ارزهای دیجیتال با افزایش بی نظیر و بی سابقه ای در سال های آینده مواجه شود.

بیت كوین از سال ۲۰۰۹ میلادی ارائه شد و به تدریج به مشهورترین ارز دیجیتال در سراسر جهان كه ارزش بسیار بالایی پیدا كرد، تبدیل شد. گفته می گردد ارزهای دیجیتال رمزپایه غیرقابل هك هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت افزارهای قدرتمندی از پلتفرم های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

در ابتدا خیلی از كشورهای جهان در تلاش بودند تا این پول بی افسار را كنترل كرده و معاملات با آنرا تا حد امكان محدود كنند چراكه آن ها بر این باورند بیت كوین به تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز هم چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به دلیل آنكه مقامات قضایی و پلیس نمی توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری كنند، سبب سهولت استفاده از آن می گردد. اما به تدریج با توسعه روزافزون پلتفرم های مربوطه و پیشرفت و تكامل ارزهای مجازی، هم اكنون خیلی از كشورهای جهان درحال تغییر سیاست های خود و قانون گذاری جهت استفاده صحیح هستند تا تبادلات پولی و مالی خویش را از این طریق تسهیل و تسریع بخشند.

بر اساس گفته های تحلیلگران، زمانی كه بیت كوین در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا كرد، ارزش آن حتی از یك دلار هم كمتر بود، اما در ماه های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. در واقع، فناوری بیت كوین كه یك پول رمزنگاری شده است، این امكان را به كاربران می دهد كه بدون نیاز به هیچ بانكی مبادلات مالی خویش را انجام دهند و هم چنین هویت طرفین معامله هم ناشناس باقی می مانند. ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده باید توسط سخت افزارهای قدرتمندی كه معمولا كارت گرافیك موجود در ابررایانه هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.