یك مقام مسئول اعلام كرد: طرح پیش فروش لوازم خانگی، حباب قیمتی را از بین می برد

زیپو كالا: یك مقام مسئول طرح پیش فروش لوازم خانگی را یك طرح كارشناسی توصیف كرد و اظهار داشت: این طرح همچون مواردی به شمار می آید كه می تواند در مقطع فعلی حباب قیمتی این بازار را بگیرد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، اسماعیل بازارچی با اشاره به اینكه برای اجرای طرح پیش فروش لوازم خانگی، بیشتر از سه هفته كار كارشناسی صورت گرفته است، تصریح كرد: در شرایط كنونی وضعیت بازار لوازم خانگی به لحاظ قیمتی با یك حباب ساختگی مواجه و مردم را در مورد كمبود كالا در آینده نگران تولید كرده است.
وی تصریح كرد: برپایه طرح پیش فروش لوازم خانگی، مصرف كنندگان می توانند با عنایت به زمان تقاضای خود به كالای مورد نیازشان دسترسی پیدا كنند و تولیدكنندگان واقعی هم از نظر كمیت و كیفیت مشخص خواهند شد.
دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به ثابت بودن قیمت محصولات لوازم خانگی در این طرح تصریح كرد: این شاخص به صورت قطع جلوی دلال و دلال بازی را خواهد گرفت و مانعی در مورد تولید كمبود مصنوعی كالا در بازار بوجود می آورد.
این فعال حوزه لوازم خانگی همینطور با تاكید بر تضمین تامین محصولات پیش فروش شده در این طرح تصریح كرد: بدنبال اجرای طرح پیش فروش لوازم خانگی، هم واحدهای فروش و هم اینكه وضعیت تولیدكنندگانی كه فروش اقساطی داشتند، سروسامان می گیرند ضمن اینكه سوءاستفاده فروشندگان از ارائه كالای اقساطی از بین خواهد رفت.
بازارچی در ادامه با اشاره به اینكه طرح پیش فروش لوازم خانگی به لحاظ قیمتی بسیار به نفع مصرف كننده واقعی است، اظهار داشت: از این طرح هم تولیدكننده واقعی منفعت خواهد داشت ضمن اینكه كنترل واقعی بر تولید كشور صورت می گیرد.
گفتنی است در این طرح كه برای نخستین بار در كشور به اجرا درآمده است، ۱۶۰ محصول با قیمت قطعی به فروش متقاضیان می رسد.
همچنین در اولین لحظات آغازین طرح بیشتر از ۲ میلیون بازدید در دقایق اولیه انجام شده است و از جانب دیگر به علت تقاضای بالای طرح، ظرفیت تحویل مهرماه در كمتر از دو ساعت بعد از شروع، به پایان رسید.