حاجی بابایی: باید خیال مردم را نسبت به كالاهای اساسی راحت كرد

زیپو كالا: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیران استان تمام توان خویش را برای رضایت مردم به كار گیرند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، منطقه همدان، حمیدرضا حاجی بابایی پیش ازظهر پنجشنبه در آئین بیست و یكمین جشنواره شهید رجایی استان همدان، اظهار نمود: طرح تحریم، فشار، مذاكره و امتیازگیری در دنیا با فشار بسیار بالای آمریكا در حال اجرا می باشد.
وی ادامه داد: آنها طرحی ضد كشور ایران در پیش گرفتند كه برپایه آن تحریم هایی تولید كنند كه به دنبال آن فشار ضد جمهوری اسلامی و سپس مذاكره و در نتیجه امتیازگیری به نفع آمریكا باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریكا هرچه داشته از آبروی نداشته تا امكانات بین المللی و جهانی تا دوستان خویش را به كار گرفته است و دیگر چیزی بعنوان اهرم فشار در اختیار ندارد.
وی بیان كرد: مهمترین فشاری كه می توانست بر كشور ما وارد كند، نفت بود كه در صورت اجرایی شدن این امر وضعیت كشور همانند هفت، هشت سال گذشته، فروش یك میلیون بشكه خواهد شد.
حاجی بابایی با تشریح شرایط حال حاضر بین المللی عنوان كرد: آمریكا توان هزینه دادن طولانی را ندارد و تحریم های نظامی یا اقتصادی كوتاه مدت است و قدرت مانورش بیشتر از چندماه نمی گذرد چون كه توان اداره كردن صحنه های بین المللی را ندارد و كشورهای همراه آن نیز، توان همكاری طولانی مدت را ندارند.
وی خاطرنشان كرد: آمریكا با وجود تحریم ها، هنوز نتوانسته است كه قطعنامه ای را ضد ایران تصویب و همه كشورهای دنیا را به صورت یكپارچه باهم هماهنگ كند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه قله های بلند ترامپ برای تحریم ایران و مذاكره تمام شده و الان در راه سرازیری هستیم، اظهار داشت: فشارهای اقتصادی می توانست كاهش پیدا كند اما عوامل روانی، سوء مدیریت ها و فشارهای بین المللی مثلثی تولید كرد كه سبب افزایش فشارها شد.
وی حجم نقدینگی در كشور را بالا عنوان و تصریح كرد: ۱۷۵ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید ارز، سكه، مسكن و حتی كالاهای اساسی هزینه شده كه اثر عمیقی بر مسائل امروزه داشته است.
حاجی بابایی اضافه كرد: تدابیر خوبی شكل گرفته تا تمام قدرت مجلس برای نگهداشتن ارز در كشور به كار گرفته شده تا از هدررفت ارز در این موقعیت جلوگیری شود.
وی خاطرنشان كرد: با وجود همه فشارها و تهدیدها، در پنج ماه نخست سال جاری، ۲۱۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در كشور به ثبت رسیده و این در شرایطی است كه میزان صادرات غیر نفتی سال گذشته، ۴۵ میلیارد دلار بوده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به دلایل دشمنی آمریكا با ایران اشاره و عنوان كرد: آمریكا بیم دارد ایران با فروش بالای نفت به یك قدرت بی رقیب در عرصه نظامی، اقتصادی، استراتژی در منطقه تبدیل خواهد شد.
وی به اقدامات اخیر تروریست ها در اهواز اشاره و عنوان كرد: حركات مرتجعان در اهواز از لحاظ سیاسی و اجتماعی، ضعیف ترین كاری بود كه یك ابرقدرت می توانست در برابر یك كشور انجام دهد.

حاجی بابایی اظهار داشت: آمریكا كارش به جایی رسیده كه ۴ نفر، فرد زیردیپلم را استخدام می كند تا به رژه نظامی حمله كرده و كودكان، جانبازان و مردم بی دفاع را به گلوله ببندد.
وی با اشاره به اینكه آمریكا به هیچ عنوان نمی تواند با ایران وارد جنگ نظامی شود، تصریح كرد: امروز كشور آمریكا ۲۱ میلیون دلار بدون پشتوانه چاپ كرده و كسری بودجه خویش را تامین كرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اینكه مجلس، قوه قضائیه و دولت ما دارای نقص و ایراد است، شكی نیست اما باید در جنگ اقتصادی امروز، نقاط ضعف را به فرصت ها تبدیل نماییم.
وی پشتوانه مردم را بیان و نوع گفتار مسئولان دانست و خاطرنشان كرد: امروز كشور ما نیاز به امنیت دارد و باید خیال مردم را نسبت به كالاهای اساسی راحت كرد.
حاجی بابایی خطاب به مسئولان استان اظهار داشت: ورود و خروج كالاها از استان را پیگیری كنید چون كه خیلی از افراد به دنبال تولید جو متشنج در جامعه هستند.
وی با اشاره به اینكه هرگونه سوداگری، عافیت طلبی و سود طلبی ناجوانمردانه است، تصریح كرد: باید طوری رفتار نماییم كه مردم آرامش داشته باشند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همدان جزء استانهای امن و دارالمومنین كشور است؛ پس باید تمام توان خویش را به كار گیریم كه استان به سمت مشكل نرود.
وی خاطرنشان كرد: به صورت قطع نقدهایی به عملكرد دولت و مسئولان هست، اما باید نقدها را طوری مطرح نماییم كه مشكل حل شود نه اینكه دشمن شادكن شویم؛ چون كه دشمنان با همه رسانه های خود در حال رصد كردن كشور و مشكلات ما هستند.
حاجی بابایی با اشاره به اینكه مشكلات در قشر ضعیف جامعه بیشتر است، بیان كرد: در مجلس به دنبال پیدا كردن راهكارهایی برای كاهش فشارها هستیم.
وی تصریح كرد: هیچ كشوری به اندازه ایران سابقه و قدمت ندارد و دشمنان به دنبال گرفتن و نابودن كردن این تاریخ و پیشینه هستند.