در راستای كاهش وابستگی به بخش موبایل صورت گرفت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری سامسونگ

زیپو كالا: شركت سامسونگ به منظور كاهش وابستگی به بخش موبایل، می خواهد ۲۲ میلیارد دلار در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت ۵G و خودروهای هوشمند سرمایه گذاری كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به نقل از وال استریت ژورنال، از آنجایی كه خیلی از شركت های فعال در حوزه تكنولوژی معمولا تلاش دارند تمركز خویش را تنها بر روی توسعه یك محصول خاص نگذارند و از بازار سایر محصولات هم بهره مند شوند، سامسونگ هم اخیرا اعلام نموده است كه می خواهد در سه سال آینده مبلغ ۲۲ میلیارد دلار را برای توسعه فناوری و مصحولاتی همچون خودروهای هوشمند، نسل پنجم اینترنت ۵G و هوش مصنوعی در نظر بگیرد تا بدین وسیله بتواند علاوه بر افزایش سودآوری و درآمدزایی، سهم بیشتری را در بازار محصولات فناوری به دست بیاورد.

شركت سامسونگ یكی از بزرگترین و موفق ترین شركت های كره جنوبی است كه توانسته است به خوبی با سایر برندهای موبایل نظیر اپل آمریكا به رقابت تنگاتنگی بپردازند و رتبه نخست پرفروش ترین برند موبایل را در جهان از آن خود كند.

سامسونگ تابحال در امور و حوزه های مختلفی نظیر بیمه و پارك های تفریحی هم سرمایه گذاری های عظیم و كلانی كرده است كه حالا با ورود به عرصه های جدیدی همچون خودروهای هوشمند، اینترنت ۵G و هوش مصنوعی در حدود ۳ سال آینده، بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی تولید خواهد نمود و به افزایش سودآوری های خود هم خواهد پرداخت.

سامسونگ الكترونیكس در زمینه هوش مصنوعی هم تحقیقات بسیار گسترده ای را انجام می دهد كه در شهرهایی نظیر مسكو و كمبریج واقع و مستقر شده است و مقرر است تا سال ۲۰۲۰ میلادی، بالغ بر ۱۰۰۰ نیرو كار متخصص در زمینه هوش مصنوعی هم استخدام كرده و به كار گیرد.