ستاری در بازدید از استارتاپ های نمایشگاه الكامپ مطرح كرد حمایت جدی از كسب وكارهای خلاق در سال جاری، جوانان ارزشمندترین سرمایه برای توسعه شركت های نوآور

زیپو كالا: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: جوانان تحصیلكرده و خلاق مهمترین سرمایه برای زیست بوم كارآفرینی و نوآوری كشور به شمار می روند و این نسل توانمند با توسعه شركت های خلاق خود تحولی جدی در كارآفرینی كشور تولید می كنند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در بازدید از استارتاپ های حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الكامپ اظهار نمود: فضای این نمایشگاه با جوانانی كه موفقیت را در كارآفرینی یافتند و متكی به استخدام دولتی نیستند، شور و نشاط ویژه پیدا كرده است؛ این افراد ضمن آنكه كارآفرینی و تولید اشتغال می كنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد كشور هم اهتمامی جدی دارند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینكه كارآفرینان جوان فعال در استارتاپ ها ارزشمندترین سرمایه برای زیست بوم كارآفرینی و نوآوری هستند، اظهار داشت: این افراد جدید كارآفرینی ایران را شكل می دهند و با نوآوری و خلاقیتی كه دارند تحولی جدید در اقتصاد كشور و عرصه كارآفرینی تولید می كنند.
وی با اشاره به اینكه تعدادی از این شركت های استارتاپی موفق شدند به درآمدهای بالا دست پیدا كنند و در جمع استارتاپ های میلیاردی قرار بگیرند، اضافه كرد: نسل جدید كارآفرینی ایران را شكل می دهند و با درآمدهای چند هزار میلیاردی تحول جدی را در نگرش نسبت به اقتصاد دانش بنیان و جایگاه نوآوری در كسب و كارها شكل دادند.
وی اضافه كرد: شركت ها كه تعدادی از آنها توانستند ركوردهای بالای ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ میلیارد تومان فروش را جابه جا كنند، نسل آینده كارآفرینی كشور را شكل می دهند و ضمن تحولی جدی كشور را یك قدم به سمت اقتصاد دانش بنیان نزدیك تر خواهند كرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت جدی از كسب وكارهای خلاق امسال اظهار داشت: بخشی از تسهیلاتی كه شركت های دانش بنیان دریافت می كنند، به شركت های خلاق هم اختصاص خواهد یافت.
ستاری پشتیبانی از شتاب دهنده ها را یكی از پایه های جدی توسعه این كسب و كارها دانست و اضافه كرد: اكنون بیش از ۴۰ شتابدهنده حوزه كسب و كارهای خلاق فعال می باشند كه اساساً با حمایت هایی كه صورت می گیرد این تعداد توسعه می یابند، همینطور در شهرهای مختلف برنامه های شتابدهی دنبال می گردد.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه های متعددی به این برنامه شتابدهی ملحق شدند، ابراز كرد: خوشبختانه محیط دانشگاه برای حمایت و توسعه كسب و كارهای خلاق به مرور در حال آماده شدن است و رویكرد دانشگاه ها در حال جهت گیری است كه از جوانان برای توسعه كسب و كارهای خلاق حمایت كند و به این صورت مشكلات كشور به دست آنان حل شود.
بازدید از الكام استارز
الكام استارز در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الكامپ با حضور سه گروه استارتاپ ها، در مرحله اقدامات اولیه برای تجاری سازی و همینطور دارندگان ایده و استارتاپ های بزرگ برگزار می گردد.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین المللی الكامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الكترونیك و كامپیوتر كشور همه ساله با حضور فعالان و دست اندركاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الكامپ ۶ تا ۹ مردادماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور استارتاپ های این حوزه برگزار می گردد.