وزیر نیرو: توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر اولویت اجرایی وزارت نیرو است

زیپو كالا: وزیر نیرو با بیان این كه وزارت نیرو سالانه توان تولید ۵۳ هزار مگاوات برق دارد، اظهار داشت: برای پیك بار تابستان سال آینده ۱۰ هزار مگاوات پیش بینی شده كه از امسال برای تأمین آن برنامه ریزی كردیم.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا-منطقه یزد، رضا اردكانیان در مراسم افتتاح پست ۴۰۰.۶۳ كیلوواتی شهید سامعی یزد، اظهار نمود: كاهش مشكلات و نارسایی های مختلف در دستور كار ویژه جهادگران صنعت برق در كشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینكه رشد سالانه مصرف برق یكی از دغدغه های جدی كشور در این حوزه می باشد، اضافه كرد: افزایش پایدار دما و كاهش بارش عامل اصلی كاهش چند هزار مگاواتی برق كشور امسال است.

وزیر نیرو افزود: خارج شدن نیروگاه ۴۰۰ مگاوات یكی از بحران اخیر صنعت برق كشور در چند روز اخیر بوده كه با تلاش شبانه روزی تلاشگران صنعت برق در كمترین زمان ممكن عملیات بازسازی انجام و این نیروگاه به مدار بازگشت.

اردكانیان صنعت برق را سرمایه ای بزرگ برای كشور دانست و بیان كرد: تمام نیروگاه های خورشیدی مبین ظرفیت های كشور برای رشد و توسعه و آینده ای روشن برای ایران است.

این مقام مسئول تضمین كردن پایداری انرژی با اصلاح شیوه مصرف را ضروری دانست و تاكید كرد: توان تولید كشور حدود ۵۳ هزار مگاوات است و مصرف حدود ۵۸ هزار مگاوات در كشور داریم.

وی با بیان این كه ما از امسال برنامه ریزی برای پیك بار در تابستان ۱۳۹۸ را انجام داده ایم، اظهار داشت: ما در نظر داریم برای سال آینده نیاز حدود هشت تا ۱۰ هزار مگاوات پیك بار را تأمین نماییم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این كه متأسفانه ما در كشور مصرف كنندگان بدی هستیم، اظهار نمود: مشاركت عمومی برای اصلاح شیوه مصرف ضروری می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه رقم آب تولیدی در ایران كم است، تصریح كرد: كوشش برای توسعه فرهنگی به منظور اصلاح شیوه مصرف منابع آبی یكی از لزوم های اجرایی برای توسعه كشور است.

او توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر را از دیگر لزوم های اجرایی در كشور دانست و بیان كرد: كمیت میزان تولید این نیروگاه ها بخصوص در زمان شروع به كار اصلاً مطرح نیست.

وزیر نیرو با بیان این كه نیروگاه های تجدیدپذیر در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته است، اظهار داشت: استفاده از نیروهای بومی و داخلی از دیگر موارد در دستور كار دولت و وزارت نیرو است.