با عبور از ۱۵۰ میلیارد دلار؛ مالك آمازون ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن شد

زیپو كالا: ثروت مدیرعامل آمازون، جف بزوس حالا از جمع ثروت بیل گیتس، موسس مایكروسافت و لری پیج، موسس گوگل هم بیشتر شده است. ثروت او برای نخستین بار به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، ثروت مدیرعامل آمازون، جف بزوس حالا از جمع ثروت بیل گیتس، موسس مایكروسافت و لری پیج، موسس گوگل هم بیشتر شده است. ثروت او برای نخستین بار به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید.
سهام شركت «آمازون دات كام» برای هشت روز متوالی افزایش یافت و تنها در روز دوشنبه و بعد از آغاز رویداد سالیانه تخفیف در فروش آنلاین آمازون، روز آمازون پرایم، ۹.۴۶ دلار یا ۰.۵ درصد بالا رفت. قیمت سهام شركت آمازون در ركورد ۱۸۲۲.۴۹ دلار بسته شد كه بالاترین سطح تاریخ آن است.
امسال سهام آمازون با جهش آسمان خراش گونه ۵۵ درصدی مواجه شده است و در كمتر از ۷ ماه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به ثروت خالص جف بزوس اضافه كرده است. بدین سان حداقل از سال ۱۹۸۲ كه فوربز لیست رده بندی ثروتمندترین افراد جهان را منتشر كرد، تا كنون، فردی به این ثروتمندی وجود نداشته است.
آمازون، غول تجارت الكترونیك، كه هم اكنون ارزش آن در بازار بیش از ۸۹۰ میلیارد دلار است، به پیشی گرفتن از اپل بعنوان با ارزش ترین شركت جهان، نزدیك شده است.
در سال ۱۹۹۹، در اوج شكوفایی دات كام ها (ثبت سایت های اینترنتی برای شركت ها)، ثروت موسس مایكروسافت، بیل گیتس، برای مدت كوتاهی به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید كه با احتساب نرخ تورم، ارزش آن معادل ۱۴۹ میلیارد دلار كنونی است.
طبق لیست ثروتمندترین افراد ۲۰۱۸ مجله فوربز، بیل گیتس با ۹۳.۶ میلیارد دلار ثروت خالص، در مقام دوم قرار دارد. رتبه های بعدی بدین سان هستند: مدیرعامل بركشایر هاتاوی، وارن بافت با ۸۳ میلیارد دلار، مدیرعامل فیسبوك، مارك زاكربرگ، با ۸۳ میلیارد دلار و آمانیكو اورتگا، موسس گروه خرده فروشی ایندیتكس، با ۷۵ میلیارد دلار.