بررسی وضعیت قیمت نهاده ها و محصولات كشاورزی و دامی در كمیسیون كشاورزی

زیپو كالا: سخنگوی كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از بررسی وضعیت قیمت نهاده ها و محصولات كشاورزی و دامی در جلسه امروز این كمیسیون اطلاع داد.

نورمحمد تربتی نژاد در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز كمیسیون كشاورزی، بیان كرد: جلسه امروز كمیسیون با مبحث وضعیت قیمت نهاده ها و محصولات كشاورزی و دامی با حضور وزیر جهاد كشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان برنامه و بودجه، گمرك، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و نمایندگان بخش های خصوصی و تولید برگزار گردید. در این جلسه مشكلاتی از قبیل افزایش بی رویه قیمت نهاده های كشاورزی و دامی و كاهش قیمت محصولات تولیدی و اقتصادی و نبودن تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه بیان كرد: نیازهای اساسی تولیدات كشاورزی و هم ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ قلم از نیازهای اساسی در جلسه هم عنوان شد. در جلسه تمهیدات مورد نظر برای مبارزه با تحریم طرح و مقرر شد دولت بر مبنای قانون تمركز وظایف كشاورزی در شرایط حساس كنونی با تولید شفافیت بر وظایف وزارت جهاد كشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به كنترل و تنظیم بازار نهاده ها و محصولات كشاورزی اقدام نماید.