رئیس سازمان بازرسی كل كشور: احتكار خودرو مربوط به ایران خودرو نیست

زیپو كالا: قاضی سراج در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو اعلام نمود: مبحث احتكار برای ایران خودرو نبوده و برای سایر تولیدكنندگان هم بررسی هایی انجام شده كه بزودی نتایج آن را اعلام می نماییم.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، رئیس سازمان بازرسی كل كشور در حاشیه بازدید از خطوط تولید ایران خودرو اظهار داشت: از زمان التهاب بازار در دو بخش خودروهای داخلی و خارجی سازمان بازرسی حضور مستمر داشته و با ارتباط مستقیم با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره قیمت های حاشیه بازار تصمیماتی اتخاذ شد.

قاضی سراج با تاكید بر این كه سودهای حاشیه بازار به جیب دلال می رود و نه خودروساز، اظهار نمود: در این میان خودروسازان با افزایش ظرفیت تولید بعضی از محصولات، برنامه های فروش متنوعی را اجرا كرده اند. همینطور باید دست دلالان و سودجویان را از بازار كوتاه نماییم.

وی ادامه داد: ما در بخش های مختلف وارد شدیم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم از تولید داخل حمایت نماییم تا تولید داخل افزایش یابد و كارگران فعال باشند.

او اضافه كرد: در ایام اخیر قیمت بازار كاهش قابل توجهی داشته اما این مورد كافی نیست.

قاضی سراج با بیان این كه خودرو وسیله امرار معاش بشمار می رود اظهار داشت: كارگران جوان و توانمند ایران خودرو هم گفتند كه در سه شیفت كار می كنند، از سویی دیگر سایت فروش ایران خودرو باز بوده و برنامه فروش اجرا می گردد و این روند ادامه دارد.

وی اضافه كرد: با ایران خودرو توافق كردیم كه خودروها را به دست مصرف كننده واقعی برسانند و عملكرد نمایندگی ها را هم كنترل كنند تا خودرو به دست عوامل برهم زننده تعادل بازار نرسد.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور تصریح كرد: پشتیبانی از تولید داخل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برعهده همه است و اگر مشكلاتی هم وجود داشته باشد آمادگی داریم كه به خودروسازان كمك نماییم تا شرایط هر روز بهتر شود.

طبق اعلام ایران خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در این بازدید با بیان این كه تعداد تولید در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: با همكاری كارگران خطوط تولید ظرفیت خودروهای پرطرفدار بازار را افزایش داده ایم.

هاشم یكه زارع اضافه كرد: ساز و كاری را در برنامه های فروش به كار گرفته ایم تا خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

وی ممنوعیت صلح خودروهای ثبت نامی و ثبت نام هر كد ملی یك دستگاه خودرو را همچون این سازو كارها برای حذف بازار سیاه دانست.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو هم از اجرای برنامه فروش برپایه نیاز بازار اطلاع داد و اظهار داشت: در عید فطر برنامه فروش خودروهای پرفروش را اعلام كردیم و در اختیار بازار قرار داده ایم. همینطور برای جلوگیری از رجوع مردم به بازار سیاه تمهیدات لازم را به كار گرفته ایم.

وی نظارت بر عملكرد نمایندگی های ایران خودرو را از دیگر برنامه های فروش خواند و اظهار نمود: با استفاده از سایت اینترنتی محصولات را به فروش می رسانیم و بعضی از مشتریان كه دسترسی به سایت ندارند به نمایندگی رجوع می كنند و نمایندگی موظف است طبق ظرفیت اقدام به ثبت نام كنند.

او تصریح كرد: نمایندگی حق دریافت وجه اضافه از مشتری را ندارد و قیمت محصولات مطابق با مصوبه های شورای رقابت است.