در حاشیه اجلاس بین المللی دهه اقدام برای آب ؛ نشست وزرای نیرو و انرژی ایران و تاجیكستان برگزار گردید

زیپو كالا: وزیر نیرو كه به منظور شركت در اجلاس بین المللی دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار به پایتخت تاجیكستان سفر كرده است، با عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی تاجیكستان دیدار نمود.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت نیرو، رضا اردكانیان، وزیر نیرو كه در راس هیئتی به منظور شركت در اجلاس بین المللی «دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار» به دوشنبه پایتخت تاجیكستان سفر كرده است، در حاشیه این كنفرانس با عثمان علی عثمان زاده وزیر انرژی تاجیكستان دیدار نمود و در این دیدار دو طرف در مورد روابط دو جانبه و راهكارهای توسعه آن بخصوص در بخش انرژی تبادل نظر كردند.
در این نشست طرفین بر برگزاری كمیته پیگیری و همینطور سیزدهمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی فی درخلال امسال تاكید نمودند و مقرر شد تا دو هفته آینده زمان دقیق برگزاری كمیته پیگیری و همینطور سیزدهمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی فی درخلال از سوی تاجیكستان مشخص و به كشور ایران اعلام گردد.
وزیر انرژی تاجیكستان هم در این نشست ضمن قدردانی از عملكرد شركت های فعال فنی و مهندسی ایرانی در تاجیكستان، ابراز امیدواری كرد كه شركت های ایرانی بیشتری در پروژه های تاجیكستان ایفای نقش كنند و سبب انتقال تكنولوژی و دانش از كشور جمهوری اسلامی ایران به تاجیكستان شوند.