اخراج ۱۰هزار نفر از كاركنان بزرگ ترین بانك آلمان

زیپو كالا: دویچه بانك اعلام نمود بعنوان بخشی از تلاش خود برای كاهش هزینه ها، در نظر دارد ۱۰ درصد از كل نیروی كار خود در سراسر جهان را تعدیل كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، یك منبع مطلع در این بانك این خبر را تایید كرده است. این تصمیم در جریان نشست اعضای هیات مدیره بانك اتخاذ شده است و هم چنین مقرر گردید برنامه اصلاح زیرساخت های گسترده تری در نشست مجمع عمومی بانك معرفی شود.
اولین بار نشریه ” وال استریت ژورنال” خبر از این تغیرات داده و اعلام نموده بود انتظار می رود روند اخراج ها تا سال ۲۰۱۹ اجرایی شود. این بانك كه سومین سال متوالی زیان دهی را پشت سر گذاشت و ماه گذشته شاهد تغییرات گسترده ای در سطح مدیران خود بود، اعلام نموده است از این پس توجه خویش را روی فعالیت های سرمایه گذاری و بانكداری در اروپا معطوف می كند.
بلومبرگ هم گزارش داده است این بانك در حال برنامه ریزی برای خروج از بازارهای سهام جهانی است. این خبرگزاری همینطور اطلاع داده است این بانك حضور خود در آمریكا را بسیار كمرنگ تر خواهد نمود.
ماه گذشته این بانك اعلام نموده بود خروج از بازار سهام یكی از اصلی ترین اولویت های این بانك برای كاهش مخارج خود است. این بانك همینطور فعالیت های خود در اروپای مركزی، خاورمیانه و اروپا را كاهش خواهد داد.
در عین حال سهامداران عمده این بانك كه در سال های اخیر زیان های سنگینی را متحمل شده اند، از هیات مدیره خواسته اند روند انجام اصلاحات ساختاری را شدت بخشند. هانس كریستوف هیرت- مدیر مركز مشاوره “هرمس” گفته است انتظار دارد استراتژی معتبری با اهداف قابل دستیابی ببیند.
پاول آخلایتنر- مدیرعامل دویچه بانك- كه ماه گذشته جایگزین جان كرایان شد، موفق شده است حمایت هیات مدیره برای اصلاحات ساختاری بانك را جلب نماید.