یك مقام مسئول اعلام كرد: وجود مشكل در ورود موقت كالا و رویه های گمركی

زیپو كالا: یك مقام مسئول با اشاره به وجود مشكلاتی در حوزه ورود موقت كالا و رویه های گمركی اظهار داشت: حل این مشكلات به تجار و تولیدكنندگان صادرات محور كشور كمك زیادی می كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، علیرضا افتخاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به وجود برخی مشكلات در حوزه ورود موقت كالا و رویه های گمركی تصریح كرد: حل این مشكلات به تجار و تولیدكنندگان صادراتی كشور كمك زیادی می كند و به نظر می رسد شناخت مسائل و مشكلات اعضا و دشواری های بیمه ای و رویه های گمركی در شرایط كنونی بتواند وضعیت تولید و تجارت كشور را بهبود بخشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با اشاره به كوشش برای برندسازی در ذخیره سازی كالاها در انبارها و مخازن اختصاصی اظهار داشت: تابحال اطلاعات دقیقی از آمار و امكانات انبارها و مخازن نگهداری كالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی وجود نداشته و تلاش ما بر این است كه برای تولید برندسازی، در كار ذخیره سازی و انبارداری كالاها، گام های جدی برداریم.
وی خاطرنشان كرد: تلاش در جهت بهبود كیفیت خدمات انبارداری با بررسی، شناخت و استقرار روش های نوین كنترل كیفیت، كوشش در ارتقای بهره وری منابع و ظرفیت تولید و انتقال نوآوری تكنولوژیك، همچون موضوعاتی است كه در دستور كار قرار داده ایم.
به گفته افتخاری، گمرك همیشه تضامین زیادی را از تجار طلب می كند كه این تضامین می تواند در قالب بیمه نامه باشد؛ به این معنا كه تشكل صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی وارد قرارداد شود.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی بهره برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با تاكید بر تفكیك میان انبارهای عمومی و انبارها و مخازن اختصاصی تصریح كرد: یكی از شرایط پذیرش انجمن این است كه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت شاغل بودن در حرفه انبارداری و با عرضه مدارك شامل قرارداد یكساله یا اجاره اموال در مناطق ویژه اقتصادی باشند.
وی با اشاره به اینكه این انجمن در جهت استانداردسازی احداث مخازن و انبارها تشكیل شده است، خاطرنشان كرد: آموزش شاغلان در مخازن و انبارها به منظور حفظ مباحث حرفه ای، ایمنی و بهداشت همچون دیگر اهداف شكل گیری انجمن بوده كه بر این اساس استانداردسازی ذخیره سازی كالا در انبار و مخزن، تولید ارتباط با شركت های بین المللی و آموزش پرسنل در دست پیگیری قرار گرفته است.
افتخاری تصریح كرد: این صنعت هنوز نقش واقعی خویش را در فعالیت های اقتصادی و صنایع ایفا نكرده و گسترش فعالیت های بیمه ای می تواند به رونق تجارت و فعالیت های اقتصادی منجر شود ضمن اینكه وصل شدن شركت های بیمه گر به گمرك باعث كاهش قاچاق در كشور خواهد شد.